- משפחה, ציבור וחברה
- תנועות נוער
איך מותר להיות בבני עקיבא?
שאלה
שלום! אני מדריכה בבני עקיבא, ומעריכה מאוד את התנועה הזאת אבל ישנה שאלה שמטרידה אותי לאורך זמן, איך ייתכן שרבנים אכן פוסקים שאפשר ללכת לבני עקיבא , הרי ידוע שזוהי תנועה של שתי המינים ובלי שנרצה יוצא שמדברים אחד עם השניה , וידוע לי על איסור שאומר ״אל תרבה שיחה עם האישה״, שזה עוד יותר מחזק את האיסור ללכת לבני עקיבא, הרי זה מעמיד אותנו בניסיון ענקי מהבחינה ההלכתית!אז השאלה העיקרית היא: איך רבנים מתירים ללכת לבני עקיבא למרות הסיכונים בצדדים?
תשובה
שלום רב:
עצם תנועת בני עקיבא מוסיפה טוב לאומה ואוי לנו אם לא היתה קיימת. אי אפשר להשאיר את בני עקיבא ללא אנשים שרוצים להיות צנועים. כשם שהצבא הוא דבר שאי אפשר בלעדיו ואנו נמצאים בו למרות שבמקומות רבים יש לנו התמודדויות כך גם תנועת הנוער. לא נוכל להבנות אם לא נעיז להתמודד .
הדיבורים בין הנערים והנערות יהיו רק מה שנצרך ולא סתם בשביל הכיף. אין הגדרה מדויקת לאיסור "אל תרבה שיחה" בכל אופן גדר האיסור שיחה שלא לצורך. אז ההדרכה של רבנים היא לא לזרום ולדבר סתם בשביל הכיף. נכון מה שאת אומרת שכמעט ואי אפשר להזהר מאיסור. אולם זה נכון גם ללא בני עקיבא. לכן מי שמקבל על עצמו להיות בבני עקיבא למשל כמדריך ועושה זאת לשם שמים כדי להוסיף טוב ולחנך, יתפלל שלא יבוא לדי ניסיון ובע"ה ה' ינחה אותו כיצד לשמור על צניעותו גם כשנמצאות נערות בסביבתו.
כל טוב
הרגש משתלט
הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א | י"ח אדר תשס"ז
האם המצב בבני עקיבא אידיאלי?
הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א | ז תשרי תשפ"ב
להרוס את האמון במדריכה?
הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א | ט"ו אדר תשס"ז
הפרדת סניף הרובע
הרב אליעזר מלמד | כ"ח אדר ב' תשס"ח

הרב ש. יוסף וייצן
רב היישוב פסגות ור"מ בישיבת בית אל.

מהי הדרך למניעת היצר הרע והמתועב?
ד אלול תשס"ג

חשיבות לימוד אמונה
כ"ח אייר תשס"ה

כשרות סכינים
ו סיון תשס"ה

מה עושים עם רב שמעשן בשעור תורה
ז סיון תשס"ה
האם אפשר לקשור את הסכך עם אזיקונים?
הרב יואב חנניה אוקנין | י"ב תשרי תשפ"א
האם אפשר לקשור את הסכך עם אזיקונים?
הרב יואב חנניה אוקנין | י"ב תשרי תשפ"א
