בית המדרש

  • תשובה
לחץ להקדשת שיעור זה
על-פי אורות-התחיה מד

מרידה רוחנית

undefined

הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א

ו' בשבט ה'תשנ"ד
2 דק' קריאה
במוקדם או במאוחר יהיה מרד. המצב לא יהיה עוד נסבל, ויפרוץ מרד. הכוחות הפנימיים הבריאים יתפרצו בכֹח אדיר, ושום כח בעולם לא יוכל לעצור בעדם. המרד, כשיפרוץ, ינתץ לרסיסים את המסגרות שכבלו את הרוח הגדולה, הבריאה, של האומה. המרד בו יבוא, כשתתמלא הסאה ואי-אפשר יהיה לסבול יותר את הריקבון המוסרי של המערכת, את הריקבון המוסרי המתפשט בחברה ובנוער; כאשר לא יהיה אפשר עוד לסבול את ההתמכרות לסמים ולשיכרות, שגוברת ומפילה חללים רבים; כשלא יהיה אפשר לסבול עוד את האלימות, את החוצפה, את ההפקרות המתירנית, שהורסת את חיי המשפחה, ושוברת את האמון בין איש לאשתו.
אז, יקומו כל הנפגעים, כל הנבגדים שחייהם נהרסו, וירימו את דגל המרד בחופש ההרסני, במתירנות הריקנית. הילדים שנשארו באמצע, בין האב והאם שרבים ביניהם, הילדים, שמאולצים להחליט במי לבחור - בין האבא לבין האמא. כל אלו המשברים שנובעים מהריסת המוסר, יעוררו את המרד. הורים שבניהם ובנותיהם הצעירים בגיל התיכון נעלמים בלילות וחוזרים לפנות בוקר מבילויים מפוקפקים, וההורים אינם יכולים להירדם מדאגה, ובמוחם מנקרת השאלה - מי יודע מה עושים הילדים; בנים שהוריהם יוצאים לבילויים, ואין להם כח לטפל בבניהם; כל המצוקות היוצאות מהחיים הרדודים, מהמוסר השטחי, החיצוני, כל הכאב והשבר, יתפרצו, ויביאו את המרד המהפכני. הנהנתנות המגושמת והראוותנות תימאַסנה. הגירויים היִצריים הנמוכים יעוררו בחילה. יתנפצו אלילי הנוער, הזמרים הרדודים, המושחתים, המכורים לסמים, וליצרים אפלים.
אז יתפרץ צימאון לערכים, לאידיאלים, לחיי טהרה, לאושר אמיתי, לבריאות, לעומק מוסרי, לאמונה, לדבקות מרוממת. מהפכה כזו כבר קרתה אצל בעלי תשובה לא מעטים, שהיו שקועים עמוק עמוק בחיי הזוהר החיצוניים, וחשבו שהם המאושרים שבעולם, ודוקא מתוך רוב ההנאות והכבוד, מתוך השפע כביכול, באה התחושה של הבחילה, וכל מה שנחשב בעיניהם לשיא הטוב, נהפך להם לזרא, והם חשו כמה החיים הללו הם יפים מבחוץ, אבל ריקים לגמרי מבפנים. הכל התברר עד מהרה כברק חיצוני וללא עומק, ללא אושר אמיתי. הם מאסו באלה והחלו מחפשים את האושר האמיתי, אהבה אמיתית, עמוקה, ולאחר חיפושים ולבטים, הם מצאו את אושרם, ואת דרכם לתשובה, לאמונה ולתורה. מה שקרה אצל יחידים אלו, זה מה שיקרה אצל הכלל כולו. מהפכה רוחנית תתפרץ ותחזיר את העם כולו למקורו, לשורשיו, לתורתו ולאלקיו. זה יקרה במוקדם או במאוחר, אבל זה יקרה.
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il