ישיבה - בשביל זה יש אינטרנט

אין קניה לחצאים

בשניים אוחזים בטלית, אין אפשרות לטעון נאמנות במיגו, מפני שהוא מיגו להוציא. בעיזים שאכלו חושלא, ניתן לטעון מיגו למרות שהוא להוציא, מפני שהעיזים נחשבות בתור משכון וממילא ברשות בעל החושלא. בטלית, לא אומרים שקונה בתורת משכון, מפני שאי אפשר לעשות מעשה קניין בכולה. אותו טעם מועיל גם לגבי היכולת של אחד מהם להקדיש את הטלית למרות שהשני עדיין אוחז בטלית.
לחץ להקדשת שיעור זה
עוד בנושא בבא מציעא

את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il