- כף אחת
סעיף כד
קְצָת אַזְהָרוֹת לְחַג הַסֻּכּוֹת
א יִטְבֹּל עֶרֶב סֻכּוֹת לְטַהֵר עַצְמוֹ בָּרֶגֶל הַקָּדוֹשׁ עַל כָּל פָּנִים.
ב יִשְׁתַּדֵּל בַּסּוּכָהּ בְּעַצְמוֹ וְעַל כָּל פָּנִים מוּטָב שֶׁיִּזָּהֵר שֶׁלֹּא תִּהְיֶה עֲשׂוּיָה עַל יְדֵי גּוֹי וּבִפְרָט הַסְּכָךְ.
ג יִשְׁתַּדֵּל לִקְנוֹת אַרְבָּעָה מִינִין וְאֶתְרוֹג מְשֻׁבָּח וְלִפְרֹעַ קֹדֶם הֶחָג לָצֵאת יְדֵי חוֹבָה אַלִּבָּא דְּכֻלֵּי עָלְמָא שֶׁיִּקְנֶה אַרְבָּעָה מִינִין בְּקִנְיַן דְּאוֹרָיְיתָא.
ד יִזָּהֵר לִישֵׁב בַּסּוּכָהּ בְּשִׂמְחָה לְקַיֵּם מִצְוַתוֹ יִתְבָּרַךְ וְגִילוּ בִּרְעָדָה וְיִשְׁתַּדֵּל לָתֵת לַעֲנִיִּים מִסְּעֻדָּתוֹ כִּי מִלְּבַד דִּבְכָל יוֹם טוֹב חוֹבָה לָתֵת מַאֲכָל לֶעָנִי נוֹסַף גַּם הוּא לִכְבוֹד הָאֻשְׁפִּיזִין וְאִם לָאו גָּדוֹל עֲוֹנוֹ כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב בַּזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ.
ה חֹל הַמּוֹעֵד מִצְוָה לְכַבְּדוֹ בַּאֲכִילָה וּשְׁתִיָּה וְאִם לָאו חַס וְשָׁלוֹם מְבַזֶּה הַמּוֹעֲדוֹת כְּמוֹ שֶׁאָמְרוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה.
ו אִם יֵשׁ לוֹ לֵב, לֹא יוֹצִיא הַיָּמִים הַקְּדוֹשִׁים שֶׁל חֹל הַמּוֹעֵד בִּשְׂחוֹק וַהֲבָלִים. וּמָה גַּם כִּי עֲדַיִן הוֹשַׁעְנָא רַבָּא וְשִׂמְחַת תּוֹרָה לְפָנָיו שֶׁהֵם יְמֵי דִּין כְּמוֹ שֶׁאָמְרוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה וּבַזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ מְפֹרָשׁ יוֹתֵר.
ז אוֹר הוֹשַׁעְנָא רַבָּא יִשְׁתַּדֵּל מְאֹד לִלְמֹד כֹּל הַלַּיְלָה הַתִּקּוּן הַנָּהוּג וְהַכֹּל הוֹלֵךְ אַחַר הַחִתּוּם וְהוּא גְּמַר דִּין הָאָדָם וּבִשְׁמִינִי עֲצֶרֶת מְסִירַת הַפִּתְקִין אִי לְזֹאת לֵיל הוֹשַׁעְנָא רַבָּא וְהַיּוֹם לוֹ בְּכֹחַ יִגְבַּר אִישׁ לַעֲבֹד אֶת בּוֹרְאוֹ וְלָשׁוּב בִּתְשׁוּבָה כְּדָת מַה לַּעֲשׂוֹת 1 וה' לֹא יִמְנַע טוֹב לַהֹלְכִים בְּתָמִים 2 .
ב יִשְׁתַּדֵּל בַּסּוּכָהּ בְּעַצְמוֹ וְעַל כָּל פָּנִים מוּטָב שֶׁיִּזָּהֵר שֶׁלֹּא תִּהְיֶה עֲשׂוּיָה עַל יְדֵי גּוֹי וּבִפְרָט הַסְּכָךְ.
ג יִשְׁתַּדֵּל לִקְנוֹת אַרְבָּעָה מִינִין וְאֶתְרוֹג מְשֻׁבָּח וְלִפְרֹעַ קֹדֶם הֶחָג לָצֵאת יְדֵי חוֹבָה אַלִּבָּא דְּכֻלֵּי עָלְמָא שֶׁיִּקְנֶה אַרְבָּעָה מִינִין בְּקִנְיַן דְּאוֹרָיְיתָא.
ד יִזָּהֵר לִישֵׁב בַּסּוּכָהּ בְּשִׂמְחָה לְקַיֵּם מִצְוַתוֹ יִתְבָּרַךְ וְגִילוּ בִּרְעָדָה וְיִשְׁתַּדֵּל לָתֵת לַעֲנִיִּים מִסְּעֻדָּתוֹ כִּי מִלְּבַד דִּבְכָל יוֹם טוֹב חוֹבָה לָתֵת מַאֲכָל לֶעָנִי נוֹסַף גַּם הוּא לִכְבוֹד הָאֻשְׁפִּיזִין וְאִם לָאו גָּדוֹל עֲוֹנוֹ כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב בַּזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ.
ה חֹל הַמּוֹעֵד מִצְוָה לְכַבְּדוֹ בַּאֲכִילָה וּשְׁתִיָּה וְאִם לָאו חַס וְשָׁלוֹם מְבַזֶּה הַמּוֹעֲדוֹת כְּמוֹ שֶׁאָמְרוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה.
ו אִם יֵשׁ לוֹ לֵב, לֹא יוֹצִיא הַיָּמִים הַקְּדוֹשִׁים שֶׁל חֹל הַמּוֹעֵד בִּשְׂחוֹק וַהֲבָלִים. וּמָה גַּם כִּי עֲדַיִן הוֹשַׁעְנָא רַבָּא וְשִׂמְחַת תּוֹרָה לְפָנָיו שֶׁהֵם יְמֵי דִּין כְּמוֹ שֶׁאָמְרוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה וּבַזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ מְפֹרָשׁ יוֹתֵר.
ז אוֹר הוֹשַׁעְנָא רַבָּא יִשְׁתַּדֵּל מְאֹד לִלְמֹד כֹּל הַלַּיְלָה הַתִּקּוּן הַנָּהוּג וְהַכֹּל הוֹלֵךְ אַחַר הַחִתּוּם וְהוּא גְּמַר דִּין הָאָדָם וּבִשְׁמִינִי עֲצֶרֶת מְסִירַת הַפִּתְקִין אִי לְזֹאת לֵיל הוֹשַׁעְנָא רַבָּא וְהַיּוֹם לוֹ בְּכֹחַ יִגְבַּר אִישׁ לַעֲבֹד אֶת בּוֹרְאוֹ וְלָשׁוּב בִּתְשׁוּבָה כְּדָת מַה לַּעֲשׂוֹת 1 וה' לֹא יִמְנַע טוֹב לַהֹלְכִים בְּתָמִים 2 .
תְּפִלּוֹת אַחַר סְפִירַת הָעֹמֶר בִּגְמַר כָּל שָׁבוּעַ וְשָׁבוּעַ
סעיף כ
הרב החיד"א | כ סיון תשפ"ב
תפילה לְעוֹרֵר רַחֲמִים אִם יִזְכֶּה לְהוֹלִיד בֵּן זָכָר
סעיף ג
הרב החיד"א | שבט תשפ"ב
תְּפִלָּה אַחַר כָּל חֲמִירָא שֶׁל לַיְלָה
סעיף י"ח
הרב החיד"א | אדר ב תשפ"ב
עוד סְגֻלָּה לְמִי שֶׁיֵּשׁ לוֹ פַּחַד
פרק י
הרב החיד"א | אדר א תשפ"ב
הרב החיד"א
קְצָת אַזְהָרוֹת לְחַג הַשָּׁבוּעוֹת בס"ד
סעיף כב
סיון תשפ"ב
תפילה לְעוֹרֵר רַחֲמִים אִם יִזְכֶּה לְהוֹלִיד בֵּן זָכָר
סעיף ג
שבט תשפ"ב
מִשּׁוּם תַּקָּנַת הַשָּׁבִים הָנֵי מִלֵּי בְּסֵפֶר נִכְתָּבִים
סעיף ט
טו בשבט תשפ"ב
קְצָת אַזְהָרוֹת לְחַג הַסֻּכּוֹת
סעיף כד
סיון תשפ"ב
מדוע פורים גדול מכיפורים?
איך אפשר להשתמש באותו מיקרוגל לחלבי ובשרי?
הפלונטר בצד ימין של הלוחות
פסח שני- החיבור של תורה וישראל
הלכות קבלת שבת מוקדמת
מהפרי ועד הגאולה
איך יוצרים את השבת ?
קילוף פירות וירקות בשבת
אחדות זו מעבדה של בירורים
מה עושים בעשרה בטבת שחל בשישי?
יום כיפור - איך נדע מי פטור מהצום?