- כף אחת
סעיף כד
קְצָת אַזְהָרוֹת לְחַג הַסֻּכּוֹת
א יִטְבֹּל עֶרֶב סֻכּוֹת לְטַהֵר עַצְמוֹ בָּרֶגֶל הַקָּדוֹשׁ עַל כָּל פָּנִים.
ב יִשְׁתַּדֵּל בַּסּוּכָהּ בְּעַצְמוֹ וְעַל כָּל פָּנִים מוּטָב שֶׁיִּזָּהֵר שֶׁלֹּא תִּהְיֶה עֲשׂוּיָה עַל יְדֵי גּוֹי וּבִפְרָט הַסְּכָךְ.
ג יִשְׁתַּדֵּל לִקְנוֹת אַרְבָּעָה מִינִין וְאֶתְרוֹג מְשֻׁבָּח וְלִפְרֹעַ קֹדֶם הֶחָג לָצֵאת יְדֵי חוֹבָה אַלִּבָּא דְּכֻלֵּי עָלְמָא שֶׁיִּקְנֶה אַרְבָּעָה מִינִין בְּקִנְיַן דְּאוֹרָיְיתָא.
ד יִזָּהֵר לִישֵׁב בַּסּוּכָהּ בְּשִׂמְחָה לְקַיֵּם מִצְוַתוֹ יִתְבָּרַךְ וְגִילוּ בִּרְעָדָה וְיִשְׁתַּדֵּל לָתֵת לַעֲנִיִּים מִסְּעֻדָּתוֹ כִּי מִלְּבַד דִּבְכָל יוֹם טוֹב חוֹבָה לָתֵת מַאֲכָל לֶעָנִי נוֹסַף גַּם הוּא לִכְבוֹד הָאֻשְׁפִּיזִין וְאִם לָאו גָּדוֹל עֲוֹנוֹ כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב בַּזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ.
ה חֹל הַמּוֹעֵד מִצְוָה לְכַבְּדוֹ בַּאֲכִילָה וּשְׁתִיָּה וְאִם לָאו חַס וְשָׁלוֹם מְבַזֶּה הַמּוֹעֲדוֹת כְּמוֹ שֶׁאָמְרוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה.
ו אִם יֵשׁ לוֹ לֵב, לֹא יוֹצִיא הַיָּמִים הַקְּדוֹשִׁים שֶׁל חֹל הַמּוֹעֵד בִּשְׂחוֹק וַהֲבָלִים. וּמָה גַּם כִּי עֲדַיִן הוֹשַׁעְנָא רַבָּא וְשִׂמְחַת תּוֹרָה לְפָנָיו שֶׁהֵם יְמֵי דִּין כְּמוֹ שֶׁאָמְרוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה וּבַזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ מְפֹרָשׁ יוֹתֵר.
ז אוֹר הוֹשַׁעְנָא רַבָּא יִשְׁתַּדֵּל מְאֹד לִלְמֹד כֹּל הַלַּיְלָה הַתִּקּוּן הַנָּהוּג וְהַכֹּל הוֹלֵךְ אַחַר הַחִתּוּם וְהוּא גְּמַר דִּין הָאָדָם וּבִשְׁמִינִי עֲצֶרֶת מְסִירַת הַפִּתְקִין אִי לְזֹאת לֵיל הוֹשַׁעְנָא רַבָּא וְהַיּוֹם לוֹ בְּכֹחַ יִגְבַּר אִישׁ לַעֲבֹד אֶת בּוֹרְאוֹ וְלָשׁוּב בִּתְשׁוּבָה כְּדָת מַה לַּעֲשׂוֹת 1 וה' לֹא יִמְנַע טוֹב לַהֹלְכִים בְּתָמִים 2 .
ב יִשְׁתַּדֵּל בַּסּוּכָהּ בְּעַצְמוֹ וְעַל כָּל פָּנִים מוּטָב שֶׁיִּזָּהֵר שֶׁלֹּא תִּהְיֶה עֲשׂוּיָה עַל יְדֵי גּוֹי וּבִפְרָט הַסְּכָךְ.
ג יִשְׁתַּדֵּל לִקְנוֹת אַרְבָּעָה מִינִין וְאֶתְרוֹג מְשֻׁבָּח וְלִפְרֹעַ קֹדֶם הֶחָג לָצֵאת יְדֵי חוֹבָה אַלִּבָּא דְּכֻלֵּי עָלְמָא שֶׁיִּקְנֶה אַרְבָּעָה מִינִין בְּקִנְיַן דְּאוֹרָיְיתָא.
ד יִזָּהֵר לִישֵׁב בַּסּוּכָהּ בְּשִׂמְחָה לְקַיֵּם מִצְוַתוֹ יִתְבָּרַךְ וְגִילוּ בִּרְעָדָה וְיִשְׁתַּדֵּל לָתֵת לַעֲנִיִּים מִסְּעֻדָּתוֹ כִּי מִלְּבַד דִּבְכָל יוֹם טוֹב חוֹבָה לָתֵת מַאֲכָל לֶעָנִי נוֹסַף גַּם הוּא לִכְבוֹד הָאֻשְׁפִּיזִין וְאִם לָאו גָּדוֹל עֲוֹנוֹ כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב בַּזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ.
ה חֹל הַמּוֹעֵד מִצְוָה לְכַבְּדוֹ בַּאֲכִילָה וּשְׁתִיָּה וְאִם לָאו חַס וְשָׁלוֹם מְבַזֶּה הַמּוֹעֲדוֹת כְּמוֹ שֶׁאָמְרוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה.
ו אִם יֵשׁ לוֹ לֵב, לֹא יוֹצִיא הַיָּמִים הַקְּדוֹשִׁים שֶׁל חֹל הַמּוֹעֵד בִּשְׂחוֹק וַהֲבָלִים. וּמָה גַּם כִּי עֲדַיִן הוֹשַׁעְנָא רַבָּא וְשִׂמְחַת תּוֹרָה לְפָנָיו שֶׁהֵם יְמֵי דִּין כְּמוֹ שֶׁאָמְרוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה וּבַזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ מְפֹרָשׁ יוֹתֵר.
ז אוֹר הוֹשַׁעְנָא רַבָּא יִשְׁתַּדֵּל מְאֹד לִלְמֹד כֹּל הַלַּיְלָה הַתִּקּוּן הַנָּהוּג וְהַכֹּל הוֹלֵךְ אַחַר הַחִתּוּם וְהוּא גְּמַר דִּין הָאָדָם וּבִשְׁמִינִי עֲצֶרֶת מְסִירַת הַפִּתְקִין אִי לְזֹאת לֵיל הוֹשַׁעְנָא רַבָּא וְהַיּוֹם לוֹ בְּכֹחַ יִגְבַּר אִישׁ לַעֲבֹד אֶת בּוֹרְאוֹ וְלָשׁוּב בִּתְשׁוּבָה כְּדָת מַה לַּעֲשׂוֹת 1 וה' לֹא יִמְנַע טוֹב לַהֹלְכִים בְּתָמִים 2 .

עוד סְגֻלָּה לְמִי שֶׁיֵּשׁ לוֹ פַּחַד
פרק י
הרב החיד"א | אדר א תשפ"ב

תְּפִלּוֹת אַחַר סְפִירַת הָעֹמֶר בִּגְמַר כָּל שָׁבוּעַ וְשָׁבוּעַ
סעיף כ
הרב החיד"א | כ סיון תשפ"ב

תְּפִלָּה אַחַר כָּל חֲמִירָא שֶׁל לַיְלָה
סעיף י"ח
הרב החיד"א | אדר ב תשפ"ב

תְּפִלָּה עַל הַפַּרְנָסָה
פרק ט"ו
הרב החיד"א | אדר א תשפ"ב

הרב החיד"א

נוֹדַע חִיּוּב הַזְּכִירוֹת בַּפֶּה וּבַלֵּב וּבִקְצָרָה
סעיף כה
סיון תשפ"ב

תְּפִלּוֹת אַחַר סְפִירַת הָעֹמֶר בִּגְמַר כָּל שָׁבוּעַ וְשָׁבוּעַ
סעיף כ
כ סיון תשפ"ב

קְצָת אַזְהָרוֹת לְחַג הַסֻּכּוֹת
סעיף כד
סיון תשפ"ב

תְּפִלָּה לְהוֹצָאַת סֵפֶר תּוֹרָה בִּשְׁלֹשָׁה רְגָלִים
סעיף כג
סיון תשפ"ב
דיני פרשת זכור
מדוע קוראים את מגילת רות בשבועות?
סוד המנורה וסוד החנוכיה
למה תמיד יש מחלוקת??
שבועות מעין עולם הבא!
למה ללמוד גמרא?
דיני ברכות בתיקון ליל שבועות
מה הם קטניות ומי הם אוכלי קטניות?
מה עושים בעשרה בטבת שחל בשישי?
סדרת החינוך של הטבע!
מה המשמעות הנחת תפילין?

תפילת הדרך - עדות המזרח
הסידור המהיר | תשרי תשע"ז
זמן ק"ש ותפילת שחרית
פרק יא
הרב אליעזר מלמד | תשס"ד
מנהגי שלושת השבועות
הרב אליעזר מלמד | שבט תשפ
זמן ק"ש ותפילת שחרית
פרק יא
הרב אליעזר מלמד | תשס"ד
ממה מקבלים השראה?
הרב נתנאל יוסיפון | יב סיון תשפ"ג
מה ההבדל בין חירות המחשבה לחורבן המחשבה?
קבץ א' - תשצ"ח
הרב משה חביב | י"א סיון תשפ"ג
