- שבת ומועדים
- ראש השנה
- תקיעת שופר
- מדורים
- קוממיות
- הרה"ג אברהם שפירא זצ"ל
לימוד השיעור מוקדש לעילוי נשמת
ציפורה בת דוד
7422
בחודש אלול אנו אומרים פעמיים ביום (תהילים כ"ז): "אחת שאלתי מאת ה' אותה אבקש, שבתי בבית ה' כל ימי חיי, לחזות בנעם ה' ולבקר בהיכלו". יש בקשה: "אחת שאלתי", ולא יותר; בלי ערבוביה. צריך להיות רצון אחד, ולא שניים. החיוב הוא להיות מוחלטים ברצון לשבת בבית ה', כפי שהיו אבותינו מוחלטים בחודש אלול ברצונם לקבל את הלוחות, ולא לשנות את הרצון בכל פעם מחדש. ועל כך אנו למדים אף מפרשיות השבוע, שבהן התורה מצוה עלינו: "ראה נתתי לפניך היום את החיים ואת הטוב... ובחרת בחיים" וגו' (דברים ל'). יש צורך לבחור בחיים, ולא להתנדנד ממקום למקום. רק בשעה שהבסיס הוא "אחת", יש מתיקות של תורה. כל אחד מרגיש בערבוביה, והעבודה באלול היא ללחום כנגד הערבוביה של השטן, והפסוק "אחת שאלתי" וגו' הוא תמצית העבודה שלנו. "שבתי בבית ה'" רק זאת, ולא יותר, בלי ערבוביה, ואז יש סייעתא דשמיא להצלחה. לכך מיוחדת עת הרצון באלול.
בתחילת המזמור אומר דוד המלך: "אם תקום עלי מלחמה בזאת אני בוטח" ומפרש האבן עזרא - "בזאת" הכוונה במה שאנו אומרים להלן בפרק - "אחת שאלתי מאת ד'", וכוונתו, כשלאדם ברור לו מהי הבקשה האחת שלו זו הנקודה שמקנה לו את הביטחון. ובעז"ה אנו מתפללים שתפלתנו אלו יהיו משאלת ליבם של כל ישראל לקראת השנה ה
אם יש הבטחה, למה יעקב ירא?
למה אנחנו ממש דומים לשמן?
סודו החינוכי של חודש שבט
איך עושים קידוש?
להתיחס בכבוד
מה חז"ל באמת רצו שנרגיש בין י"ז בתמוז לט' באב?
איך ללמוד אמונה?
תחילת החורבן: ביטול קרבן התמיד
ברכות השחר למי שהיה ער כל הלילה
למה ללמוד גמרא?
איך מותר לנקות בגדים בשבת?
אין אדם לומד תורה אלא במקום שליבו חפץ
פרק ט' , פסקה א' -ב'
הרב משה בר ציון | ט"ו תמוז תשפ"ה
התיקון לחורבן שבא משנאת חינם- אהבת חינם
לנתיבות ישראל סוף מאמר עשרים ואחת -תחילת מאמר עשרים ושתים
הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א | ט"ו תמוז תשפ"ה

שימוש בפועל שאינו יהודי להכנות מקודש לחול
מתוך העלון חמדת ימים | תמוז תשפ"ה
