ישיבה - בשביל זה יש אינטרנט
אל תפספסו! סופ"ש הכנה לימים הנוראים מבית אתר ישיבה
שאל את הרב משפחה, ציבור וחברה צניעות בלבוש

איך חכמים קבעו את גדרי הלכות צניעות?

שאלה
שלום לכבוד הרב השאלה עצמה היא יותר בנושא אמונה,שאלה שכבר יושבת אצלי תקופה ואני לא מצליחה כ"כ להתנער מזה.. יש הלכות צניעות שאני לא באמת מצליחה להבין. אני יודעת שצניעות זה גם ובעיקר משהו יותר פנימי שורשי ועמוק אך עם זאת קבעו כל מיני גדרים חיצוניים שצריך לשמר. ועם זה אני מסכימה. אבל..והבעיה מתחילה בזה שאני לא מבינה מאיפה חכמים ידעו שצריך למשל לכסות את הברכיים או שהפתח חולצה לא יעבור את עצמות הבריח או שהשרוולים לא יהיו קצרים וכו.. ההתעסקות הזו לפי סנטימטרים לא הכי מובנת לי.. מי אמר שככה צריך לנהוג? הרי בתורה רשום רק שד אמר לאישה:היי צנועה.כל שאר ההלכות וכו לעניות דעתי אלו פירושים של החכמים וגדרים שהם תחמו. אבל השאלה שלי היא: מי אומר שהם צדקו? לפי מה הם קבעו את זה? מי אמר שדווקא כך צריך להתלבש? אני יודעת שזה נשמע ממקום של כעס אבל זה לא ככה,אני שואלת על מנת לדעת.. תודה
תשובה
שלום רב התורה שבכתב אינה מפרטת את ההלכות. בתורה שבכתב נאמרו העקרונות. הפרטים הם החלק בתורה שנוגע לתורה שבעל פה. חלק מן ההלכות ניתנו למשה כהלכה למשה מסיני. חלק מהדברים חכמי ישראל שלמדו את התורה קבעו את ההלכה. הקב"ה נתן לעם ישראל את התורה ונתן להם את הכוח לפרש את התורה כפי עומק הבנתם. חכמי ישראל הם שלוחים של כל עם ישראל לקבוע כיצד ליישם את העקרונות בפרטי המעשים. למשל בדיני צניעות כולם מסכימים שכל עם ישראל צריך להתאחד סביב אותה הלכה. התורה נועדה לחבר את האומה ולא לפלג אותה. אחדות המעשה היא זו ששומרת על חיבור ויחודיות לאומית.מה שעם ישראל יקבע על ידי חכמיו מקבל אישור מהקב"ה. כל טוב
עוד בנושא צניעות בלבוש

לא ניתן להעביר הודעה לרבנים באמצעות מערכת התגובות. שאל בהמשך לשאלה זו

את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il