- משפחה, ציבור וחברה
- היחס לרשעים
יתמו חטאים או חוטאים?
שאלה
יש לי שאלה בנושא של "יתמו חטאים", ברוריה אישתו של רבי מאיר חלקה עליו ודרשה "יתמו חטאים ולא חוטאים". שאלתי היא: הרי כל ספר תהילים מלא בפסוקים ששם מפורש שהכוונה לאנשים ולא לחטאים?
תשובה
נכון הדבר שפשט הכתוב לפי הניקוד הידוע אצלנו שמה שנאמר "יתמו חטאים" הכוונה לרשעים, אך ברוריה אשת ר' מאיר דרשה ממנן להעמיק בהבנה ולדעת שגם הרשעים הם אומללים בגלל הרשעות ששולטת בהם ועדיף להילחם ברשעותם ולהתפלל עליהם שייגאלו, ובדרך זו נגאל לא רק את הסובלים מהם, אלא גם אותם, והיא רמזה את מחשבתה דרך זה שבתהילים ללא ניקוד ניתן לקרא גם לא שאדם חוטא אלא עצם החטא.

ימח שמו על יהודי
הרה"ג יעקב אריאל | כ"ט סיון תשפ"ב

את מי צריך לאהוב ומיהם הרשעים שמצווה לשנוא
הרב דוד חי הכהן | י"א אייר תשפ"ב

דינו של יהודי "משיחי"
הרה"ג יעקב אריאל | כ"ט ניסן תשס"ח

שכנים המאמינים בברית החדשה
הרה"ג דוב ליאור | כ"ח ניסן תשס"ט

הרב דוד חי הכהן
ראש מוסדות "אורות התורה" וראש ישיבת "נתיבות ישראל" בבת ים.

קילוף בוטנים מהתרמיל בשבת
ה כסלו תשס"ג

שידוכים לחילונים
י"ד כסלו תשס"ג

תשובה למי שלא הניח יום אחד תפילין
כ"ח מרחשון תשס"ג

ישיבה בין בנים ובנות
כ"ח מרחשון תשס"ג

דיני "חזקת בשרי"
הרב שמואל אריאל | ח אב תשע"ח

מה מברכים על ברקים ורעמים
הרב יצחק בן יוסף | י מרחשון תשע"ג
מצבה האומלל של מדינה המברכת את ישראל
הרב משה ליב הכהן הלברשטט | א מרחשון תשע"ט

ברכת גריסי פנינה
הרה"ג דוב ליאור | ו אלול תשס"ז
כניסה למקור מים בזמן מחזור
הרב בנימין במברגר | ט"ז שבט תשפ"ג

קריטריונים לברכת שהחיינו על פרי חדש
הרב נועם דביר מייזלס | ט"ו שבט תשפ"ג

שלושת השבועות - לא לעלות החומה
הרה"ג יעקב אריאל | ט"ו שבט תשפ"ג
