- משפחה, ציבור וחברה
- היחס לרשעים
דינו של יהודי "משיחי"
שאלה
הרב אריאל שליט"א נשאל האם יהודי "משיחי" הינו יהודי? תשובת הרב הייתה : "יהודי" משיחי אינו יהודי. מכיוון שהוא מאמין באותו האיש הוא עבר את הגבול בין יהודי לגוי ובעצם הוא גוי." עכ"ל.
ולא זכיתי להבין, והלא חז"ל אומרים "ישראל אעפ"י שחטא ישראל הוא" וכן כתיב "לא ידח ממנו נידח", היינו שכל יהודי גם הנידח ביותר (גם) במישור הרוחני יחזירו ה’ בתשובה, ולפי דבריו לא מובן מדוע נקרא "ישראל" ומדוע לא ידח, והלא הוא גוי?
גם יש להעיר: יהודי "משיחי" המאמין בתחיית המתים, יזכה לכאורה בתחיית המתים, ונכלל הוא בתואר "ישראל’ שיש לו חלק לעולם הבא, (היות ולא כפר בתחיית המתים), ולפי דבריו מדוע נכלל בתואר ישראל, והלא לגוי יחשב?
אשמח מאוד אם כבוד הרב יתייחס לשאלותיי הנובעות מהצורך להבין כמובן.. תודה רבה
תשובה
ישראל שחטא הוא מי שהוא עדיין חלק מעם ישראל. אולם מי שיצא מכלל ישראל אינו ישראל אלא גוי (עפ"י המאירי , הרדב"ז, אבני נזר ועוד רבים) משומד יצא מכלל ישראל. אם יחזור בתשובה הוא דומה לגר אלא שלא יצטרך לעבור את כל הפרוצדורה של הגיור.
האם הוא צריך גיור?
היחס הנכון לשונאי ישראל
הרב אוריאל טויטו | כ"ו טבת תשפ"א

יחס לחוטא
הרב ש. יוסף וייצן | כ"ו אב תשע"ז
היחס לרשעה בחינוך ילדים
הרב אליעזר מלמד | ז אב תשס"ו

הסתכלות בפני רשע
הרה"ג דוב ליאור | א סיון תשס"ח

הרה"ג יעקב אריאל
נשיא ישיבת ההסדר רמת-גן וארגון חותם. לשעבר רב העיר רמת גן ואב בית הדין לדיני ממונות.

גילוח במוצאי תשעה באב
כ"ט תמוז תשס"ב

נוסח תפילה
כ"ד אב תשס"ב

פתיחת חנות בשבת ע’י שותף גוי
כ אב תשס"ב

שימוש בחניה של שכן בבניין
י"ד אב תשס"ב
גריסי פנינה בפסח
הרבנות הראשית לישראל | י"א ניסן תשע"ג

עליה לקבר בניסן
הרב עזריה אריאל | כ"ג אדר ב' תשע"ד

עליה לקבר בניסן
הרב עזריה אריאל | כ"ג אדר ב' תשע"ד
