- משפחה, ציבור וחברה
- מיהו יהודי?
שינוי ביחוס על פי היהדות
שאלה
הייתי בשיעור ששם נאמר: שבתחילה היהדות הלכה על פי האבא ולאחר מכן זה השתנה בגלל נישואי התערובת שהתרבו, שבגלות התחתנו יהודים עם נשים נוכריות וחז"ל רצו למנוע זאת, האם זה נכון?
תשובה
איננו סומכים על כל מיני השערות שנאמרות כמו שמפריחים כל מיני השערות עיתונאיות.
בתורה כתוב "איש לבית אבות" ומכאן שתמיד הולד הולך אחר האבא. כל זה בתוך עם ישראל, לגבי ייחוס כמו כהונה ולויה והשבט של הילד, אבל בנישואים עם נכרית חז"ל למדו בתלמוד שהולד הולך אחר האם, כי הקידושין שם לא תופסים ולכן הולכים אחרי האם, כמו שכתוב בפרשת משפטים "האשה וילדיה" - לגבי שפחה נכרית שהילדים מתייחסים לאם.
וכך היה תמיד ויהיה תמיד.
איך נקבעת זהות הילד
הרב רואי מרגלית | ח אדר ב' תשס"ג

האם האתיופים יהודים?
הרה"ג יעקב אריאל | כ כסלו תשע"ז

מקור קביעת מיהו יהודי
הרה"ג דוב ליאור | ז אייר תשס"ה

היחס לבן גוי לאב יהודי
הרב דוד חי הכהן | כ"ה ניסן תשע"ג

הרה"ג דוב ליאור
לשעבר אב"ד ורב הישוב קרית - ארבע. נשיא ישיבת "בית אורות"

הכשרת תנור
ל שבט תשס"ב

’גרטל’ בתפילה
ל שבט תשס"ב

יחס אמוני לפיגועים
ו אדר תשס"ב

זמן תפילת הדרך
ל שבט תשס"ב

אכילת צלפים
מכון התורה והארץ | כ תמוז תשע"א

אכילת כבד, מוח ולב
הרב דוד חי הכהן | כ"ג מרחשון תשע"ג

שווי כתובה היום
כולל דיינות פסגות | ה אב תשע"א
שומרים הפקד לעירך כל היום וכל הלילה
הרב בנימין במברגר | ט"ו אלול תשס"ט
מאין הגיעו הגויים
הרב פרופ' נריה גוטל | ה שבט תשפ"ג
לשאול משהו בהלכה כשהידיים לא נקיות, או כשבשירותים
הרב דניאל קירש | ד שבט תשפ"ג
האם משחת ידיים נחשבת חציצה לנטילת ידיים?
כולל הלכה בית אל | ד שבט תשפ"ג
