- משפחה, ציבור וחברה
- תרומות ומעשרות - ממה?
1325
שאלה
בהמשך לתשובות הרב כי בימינו סתם פירות אינם דמאי אלא טבל רציתי לברר מדוע הרב כותב שבכל זאת אין לברך מספק? הרי אם אין ספק לעניין הגדרת טבל (בפרט בתשובה לשאלה "בכל זאת דמאי"), מדוע יש ספק לעניין הברכה?
האם ניתן לומר שכאשר אני מקבל פירות מחקלאי או מבעל שדה פרטית שאיננו שומר מצוות אוכל להניח שאין ספק (או לפחות חזקה או רוב) שהפירות אינם מעושרים ולברך על עישורם?
תשובה
מכיון שברכה לבטלה חמורה ולדעת הרמב"ם אסורה מהתורה לכן יש לנקוט בזהירות רבה יותר. פירות מחקלאי שאינו מעשר הם טבל ודאי ויש לברך על ההפרשה.

להפריש תרומות ומעשרות מעשבי תבלין
מכון התורה והארץ | י"ד טבת תשע"ב

שאלה בנושא תרומות ומעשרות
מכון התורה והארץ | ה תשרי תשע"ט
שאלת המשך לתשובה בענין תרומות ומעשרות
הרב משה ליב הכהן הלברשטט | ב שבט תשע"ט

איזורי חיוב של מעשרות
מכון התורה והארץ | ב סיון תשע"ד

עליה לקבר בניסן
הרב עזריה אריאל | כ"ג אדר ב' תשע"ד
הכשרת סיר הנינג'ה לפסח
הרב נועם דביר מייזלס | ד ניסן תשפ"ב
מה החומרה של קשר עם גויה?
הרב נועם דביר מייזלס | ו שבט תשפ"א
