ישיבה - בשביל זה יש אינטרנט
שאל את הרב תורה, מחשבה ומוסר יסודות האמונה

אמונה במלכות השם

209
שאלה
בתי בת 11 שאלה אותי: ידוע שהקב"ה תמיד היה, עוד לפני בריאת העולם. אבל מי החליט שהוא יברא את העולם? שדווקא הוא ימלוך? זה מעין חוסר ’דמוקרטיה’. ולמה הוא החליט דווקא לברוא עולם כזה? ולמה שנקשיב לו, אם לא בקשנו בכלל להיברא? אני חושבת שאלו הן שאלות עמוקות ואני לא חושבת שהצלחתי לענות תשובה מספקת. אני אשמח לשמוע את דעת הרבנים.
תשובה
שלום רב, השאלות נובעות מחוסר ציורים ואמונה בטוב שיש בנוכחות האלוקית שבקרבנו. בעיניינו נראה שהדבר הכי חשוב זה לשאול אותנו ולתת לנו זכות בחירה. בעיניים אובקיטביות שאלת הטוב והרע היא יותר קריטית. מה שטוב ראוי שיהיה ומה שרע ראוי שיחלוף מן העולם. הקב"ה מקור הטוב ועלה ברצונו לברוא עולם שבבריאתו יהיה טוב לכל הנבראים. דרך הופעת הטוב היא בכך שברא עם שאותו הוא מקרב אליו ומתייחס אליו כבנים. עיקר מציאותנו אינה המציאות האנושית אלא עיקרה היא המציאות האלוקית שיכולה להיות חלק מאיתנו. אנו יכולים להדבק באור האלוקי עד שאנו נהיה חלק מהאור האלוקי הנפלא. הבחירה החופשית שהיא לפעמים מחברת אותנו אל הטוב ולפעמים אל הרע היא הכלי והדרך שבעזרתה נוכל להתחבר באופן עמוק יותר אל הטוב. טוב שהיה ניתן לנו במתנה [כמו אצל המלאכים] הוא טוב פחות מושלם מהטוב שיבוא ויצמח בכוח הבחירה האנושי. כל טוב
עוד בנושא יסודות האמונה

לא ניתן להעביר הודעה לרבנים באמצעות מערכת התגובות. לחץ כאן להעברת שאלתך לרב.

את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il