- הלכה
- המניין
מנהג ירושלים בתפילין בתשעה באב
שאלה
אבקש הבהרה, הרי מנהג ירושלים נקבע לפי הקהילה הראשונה בירושלים, הלא היא עדת המערביים בהנהגת הצוף דבש שנהגו על פי השולחן ערוך, לעומת מנהג מקובלי בית אל. איך הפך מנהג המקובלים למנהג ירושלים? הדבר דורש תיקון.
תשובה
לא בדקתי את הדיוק ההיסטורי. בספרים מוזכר את מנהג ישיבת המקובלים בית אל כמנהג ירושלים. מנהג זה בוודאי אין לא היסטוריה ארוכת שנים.
העדיפות היא לנכתב בשו"ע, שלא מניחים בבוקר בבית הכנסת, והעדיפות היותר גדולה שיהיה מנהג אחד בבית הכנסת.
תשובות לרב בהמשך לשאלה
כולל הלכה בית אל | ט אב תשע"ז

חזן וקורא בתורה באינו מקפיד על שמירת מצוות
הרה"ג יעקב אריאל | ב ניסן תשפ"ב

תפילה במניין בשידור חי
הרה"ג יעקב אריאל | כ"ח אדר תש"פ

לקום למנין או לא
הרב ש. יוסף וייצן | י"ב תשרי תשפ"ד

הרב יצחק בן יוסף
מו"צ ורב שכונה ברמת גן.ראש בית מדרש תורה או"ר ודיין בבית הדין לגיור בצה"ל. לשעבר רב זרוע יבשה וראש בית המדרש של הרבנות הצבאית.

טבילת כלים - טוסטר חשמלי

לתת לבת קטנה לברך על החלות והיין בשבת
ט"ו אייר תשע"ב

מוקצה באוכל שבושל במזיד, כלי שאין לו שימוש היתר
י"ד אייר תשע"ב

להפעיל קומקום בשבת על ידי שעון שבת
י"א אייר תשע"ב

באיזה חוט מותר לחבר את הסכך?
הרב שמואל אריאל | י"ב תשרי תשע"ח

הדלקת נרות בסוכה או בבית
הרב שמואל אריאל | י"ז תשרי תשע"ז

הדלקת נרות בסוכה או בבית
הרב שמואל אריאל | י"ז תשרי תשע"ז

הדלקת נרות בסוכה או בבית
הרב שמואל אריאל | י"ז תשרי תשע"ז

אכילת קבע מחוץ לסוכה כדרכו בחול
הרה"ג יעקב אריאל | י"ג תשרי תשפ"ד

מה ההבדל בין מצעד גאווה לתפילה בהפרדה?
הרה"ג יעקב אריאל | י"ג תשרי תשפ"ד
