- שבת ומועדים
- עירובין
מי שכלו אלפיים אמה שלו באמצע עיר
שאלה
האם הדין של מי שנגמרו 2000 אמה שלו באמצע עיר (כשלא ישן בתוכה) המוזכר בשו"ע ס’ ת’ וס’ תח' שונה כיום בערים (ישובים) המוקפים במחיצה (צורת הפתח) ויש צד להקל להלך את כל העיר? או שגם אם נגמר התחום באמצע בית אסור להלך בכל הבית? או שיש איזשהו חילוק בין בית לבין ישוב המוקף מחיצות?
תשובה
יהיה אסור לו ללכת הלאה גם אם יש עירוב לפחות לפי שיטת המחבר, אולי יש דעה מקילה.
אבל זה לא מספיק, אם אדם בא מישוב אחד, יש שם עירובי תחומין, והעירוב נגמר בתוך עיר שניה הוא לא יכול ללכת את כולה וגם בתוך בית לא ימשיך ללכת יותר מאלפיים אמה.
אם אדם יודע שצריך ללכת לישוב אחר, שיבדוק ביום שישי איפה מסתיימים האלפיים אמה ולמחרת ילך רק עד שם.

טלטול בגשר על כביש גהה
הרה"ג יעקב אריאל | ט טבת תשס"ה

טלטול תינוק במנשא בשוגג האם כרת?
הרב אלישיב קפקה | כ"ו סיון תשפ"א

טילטול בשבת ע״י קטן
הרב יצחק בן יוסף | י"א תמוז תשע"ח

מרחק הליכה בשבת
הרב שמואל הולשטיין | י"ג אב תשס"ח

הרה"ג דוב ליאור
לשעבר אב"ד ורב הישוב קרית - ארבע. נשיא ישיבת "בית אורות"

זמן תפילת הדרך
ל שבט תשס"ב

חימום אוכל בשבת
ל שבט תשס"ב

צחצוח שניים בשבת
ל שבט תשס"ב

הכשרת כָבֵד
כ"ט שבט תשס"ב

בני ימא = חצי דג וחצי אדם
הרב ש. יוסף וייצן | כ"א מרחשון תש"ע

נוסח ברכת הבנות של ערב שבת
רבנים שונים | ט אדר תשע"ז

עלייה לקבר בהריון
הרב עזריה אריאל | ב אייר תשע"ו
