- שבת ומועדים
- עירובין
מי שכלו אלפיים אמה שלו באמצע עיר
שאלה
האם הדין של מי שנגמרו 2000 אמה שלו באמצע עיר (כשלא ישן בתוכה) המוזכר בשו"ע ס’ ת’ וס’ תח' שונה כיום בערים (ישובים) המוקפים במחיצה (צורת הפתח) ויש צד להקל להלך את כל העיר? או שגם אם נגמר התחום באמצע בית אסור להלך בכל הבית? או שיש איזשהו חילוק בין בית לבין ישוב המוקף מחיצות?
תשובה
יהיה אסור לו ללכת הלאה גם אם יש עירוב לפחות לפי שיטת המחבר, אולי יש דעה מקילה.
אבל זה לא מספיק, אם אדם בא מישוב אחד, יש שם עירובי תחומין, והעירוב נגמר בתוך עיר שניה הוא לא יכול ללכת את כולה וגם בתוך בית לא ימשיך ללכת יותר מאלפיים אמה.
אם אדם יודע שצריך ללכת לישוב אחר, שיבדוק ביום שישי איפה מסתיימים האלפיים אמה ולמחרת ילך רק עד שם.

מרחק הליכה בשבת
הרב שמואל הולשטיין | י"ג אב תשס"ח

גלישה בים בשבת
הרב עזריה אריאל | כ"ג ניסן תשע"ח

הליכה מראשון לציון לכפר חב"ד בשבת
הרה"ג יעקב אריאל | י"ט תמוז תשפ"ב
טלטול במלון
הרבנות הראשית לישראל | י"ב תשרי תשע"ו

הרה"ג דוב ליאור
לשעבר אב"ד ורב הישוב קרית - ארבע. נשיא ישיבת "בית אורות"

תהלים בלילה
ל שבט תשס"ב

השתתפות מחנך בשמחה בשנת אבל
ו אדר תשס"ב

מסורתי שמוציא אחרים
ל שבט תשס"ב

שמיעת מוזיקה אחר החורבן
ו אדר תשס"ב
ישיבת שבעה בחול המועד ובחנוכה
הרב בנימין במברגר | י"ז אלול תשס"ח

תפילין בחול המועד – מעלה או חיסרון?
הרב שמואל אריאל | ט כסלו תש"פ

תפילין בחול המועד – מעלה או חיסרון?
הרב שמואל אריאל | ט כסלו תש"פ
ישיבת שבעה בחול המועד ובחנוכה
הרב בנימין במברגר | י"ז אלול תשס"ח

מנהג לאכול שום בערב שבת יום טוב
הרב יצחק בן יוסף | י"ז תשרי תשפ"ד
מהלכות כבוד התורה, שנים מקרא ואחד תרגום ושמחת תורה ישיבה בזמ
הרבנות הראשית לישראל | י"ז תשרי תשפ"ד

ארבעת המינים בסוכות.
הרב יצחק בן יוסף | י"ז תשרי תשפ"ד
