שאל את הרב

  • משפחה, ציבור וחברה
  • שכירות, קנייה ומכירה
קטגוריה משנית
undefined
שאלה
המוכר רצה את המוצר בחזרה אבל לא הסכים לשלם עבור המשלוח והחברה שמגנה על הקונה בעת רכישה באינטרנט(פייפאל) החליטה שהכסף יחזור אליי
תשובה
בהסכם המשתמש (חוזה) של חברת פייפאל נכתב: "אם תזכה בתביעה לגבי פריט שיוחלט כי הוא שונה משמעותית מהתיאור, ייתכן שתידרש להחזיר את הפריט למוכר ולשלם את דמי המשלוח עבור ההחזרה". ושוב נכתב: "PayPal בדרך כלל תדרוש מהקונה לשלוח את הפריט שהקונה הגדיר כ-SNAD ('שונה משמעותית מהתיאור') חזרה למוכר (על חשבון הקונה), ו-PayPal בדרך כלל תדרוש מהמוכר לקבל את הפריט חזרה ולהחזיר לקונה את מחיר הקנייה המלא וכן את עלויות המשלוח המקוריות". מכיוון שהעיסקה נערכה לפי כללים אלו חלה עליך חובת ההשבה והתשלום עבור המשלוח חזרה, אלא אם חברת "פייפאל" הכריעה באופן שונה. ודאי שאין לך רשות למכור לאדם אחר. בברכה,
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il