- משפחה, ציבור וחברה
- ערלה ונטע רבעי
ערלה לעצי נוי- המשך
שאלה
תודה,
יוצא לפי הרב שבשנה הרביעית יחללו בלי ברכה, אך מכיוון שמדובר בספרדים רציתי לשאול
הרמב"ם פסק שנטע זית למנורה חייב ,ולכן בהכרח שסבר כמו הפירוש הראשון, כי אם כמו ההסבר השני היה צריך להיות פטור ולכן לדעת הר"מ והשו"ע יהיה אפשר לברך?
תשובה
בס"ד
שלום וברכת ד'
לא הבנתי ולא מצאתי היכן השו"ע אמר דין זית למנורה, הוא הזכיר רק אתרוג ונחלקו המפרשים לעניין לולב ופרושו עיי"ש, ואמנם ברמב"ם איתא אבל בשו"ע ליתא, ולכן אין ראיה מדברי הרמב"ם, ובייחוד בספק ברכות אנו אומרים גם נגד השו"ע ובודאי בדבר שלא נפסק בשו"ע. ונשאר ספק ואין לברך.
בברכת התורה והארץ
הרב יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ
כפר דרום אשקלון

פיטנגו עץ או שיח
מכון התורה והארץ | כ"ח אייר תשע"ג

ספק ערלה
מכון התורה והארץ | י"ח אייר תשפ"ב

שימוש בפרות עורלה
הרה"ג דוב ליאור | ג שבט תשס"ח

הברכת גפן
מכון התורה והארץ | ב תמוז תשפ"ג

מכון התורה והארץ

ביעור פירות שביעית לאחר זמן הביעור
ד תשרי תשס"ג

ברכת שהחיינו על פרי חדש
כ"ו תשרי תשס"ג

בדיקת בצלים
י"ב אדר א' תשס"ג

הפרשת תרומות בספק
כ"ח טבת תשס"ג

תפילת ליל יום כיפור עם טלית
הרב יצחק בן יוסף | י"ט מרחשון תשע"ז
תהילים ושיר השירים בכיפור
הרב בנימין במברגר | ז תשרי תשע"ד

לחם בסעודה מפסקת של יום הכיפורים
הרב שמואל אריאל | ז תשרי תשע"ו

תכשיטים ביום הכיפורים
הרב יצחק בן יוסף | ז תשרי תשע"ג

לשמוע לנביא על שפיכות דמים
הרב עזריה אריאל | ט תשרי תשפ"ד

יום הכפורים
הרב יצחק בן יוסף | ט תשרי תשפ"ד

אזכרה לנפטרת בשמחת תורה
הרב יצחק בן יוסף | ט תשרי תשפ"ד
