137
שאלה
חנוכה שמח,
רציתי לשאול האם גם בימינו שיש תאורה ראוי להמשיך ולהדליק את השמש?
ובנוסף רציתי לשאול מדוע ממשיכים לקים את אסרו חג בימינו למרות שניתן לדיק היטיב מבחינת מועדי החגים?
ישר כח ותזכו למצוות
תשובה
שלום.
גם כיום נוהגים להדליק את השמש למרות התאורה שיש בכל מקום.
אסרו חג הוא היום הצמוד לסוף שלושת הרגלים. היינו כב בניסן, ז בסיון וכג בתשרי. והוא יום שנוהגים בו קצת שמחה ולא מתענים בו. והטעם לכך הוא כיון שבו היו נאכלים קורבנות השלמים בזמן בית המקדש.
שאלתך היא על יום טוב שני שנוהגים בחוץ לארץ. זהו דין שונה שלכל יום טוב מצמידים יום נוסף של חג הנקרא יום טוב שני של גלויות, ומקורו כפי שכתבת, מחמת הספק בזמן חז"ל מתי היה ראש חודש וממילא מתי חלים החגים. גם לאחר שנקבע הלוח ממשיכים לנהוג בחו"ל יומיים, או משום שכך נתקנה להם תקנת יום טוב וכביכול התארך להם החג מיום אחד ליומיים או משום שאנו ממשיכים להחזיק במנהג אבותינו שמא עם הגלויות והצרות ישתכח חשבון החודשים ויטעו בזמן ראש חודש ויבואו לחלל את המועדות ולאכול חמץ בפסח וכדומה. [עיין גמרא ביצה ד עמוד ב ועוד]
צחצוח שיניים בצום
הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א | ה תשרי תשס"ד

חיוב בעל עסק לכבד קופון הנחה שנשלח בעבר ונגרם ממנו הפסד
הרב מיכאל יומטוביאן | ט"ז אייר תשפ"ה
ברכת המזון מקוצרת
הרב יוסף אפריון | ט"ו אייר תשע"א
אבדה במתנ"ס – האם מותר לקחת לאחר זמן?
הרב משה מאיר אבינר | ט"ו אייר תשפ"ה

לד' בעומר בשבת - מתי מותר לספרדים להסתפר והתגלח
הרב יצחק בן יוסף | ד אייר תשפ"א
האם מותר להסתפר בליל ל"ג בעומר לצורך חשוב
הרב נועם דביר מייזלס | י"ז אייר תשפ"ב
להסתפר ולשמוע מוזיקה בל"ג בעומר
הרב בנימין במברגר | י"ז אייר תשס"ט
