- משפחה, ציבור וחברה
- היחס ל'חילונים' ולרפורמים
156
שאלה
שלום לכלל הרבנים ושאו ברכה על מאמציכם היפים והכנים
שאלתי היא ,
איך יודעים כיום לעומת פעם , לא לקטלג בן אדם יהודי מאמין אך אינדיבידואליסט שמאמין בדרך שלו , ואינו אוהב לבוא בציבור רב , ונניח אפילו שרוצה לברך בדרך שלו , ושומר עיקרי היהדות , ובין כל סוגי המאמינים כיום וגווני העם , שיהיו בריאים כולם וישאו ברכה איך יודעים שכיום לא לקטלג כמחוץ ליהדות להבדיל לדוגמא: הנוצרים הראשונים היו מאופיינים בהתנהגותם שהוציאו אותם מחוץ ליהדות.
איך יודעים להזהר כיום בראי ההסתכלות של העת העתיקה לא להתנהג בלי מודעות אפילו כאותם נוצרים ראשונים ...
או שיש שטח אפור שמותר חופש ביטוי עצמי או הליכה עם זרם בהתאם לעדה או אישיות ?
תשובה
מי שבדברים או התנהגות פוגע בעיקרי התורה איננו יכול להיקרא מאמין. כמו מי שחושב שיש לבורא בן, וגם הוא נחשב לאלוקים זאת עבודה זרה שאיננה משאירה לו תואר יהודי מאמין. וכן מי שכופר בקדושת התורה או בקדושת עם ישראל, האמונות האחרות שהוא מאמין לא משאירות אותו בכלל אמונת ישראל.

חתונה של קרוב משפחה עם גויה
הרב עזריה אריאל | ט"ז סיון תשפ"א
מה היחס לחילונים בהלכה?
הרב אביעד תפוחי | ד אלול תשפ"א

היחס לרפורמים ולקונסרבטיבים
הרב שמואל אריאל | כ"ט ניסן תשפ"ד

לתת אוכל לאדם שלא מברך
רבנים שונים | כ"ד תשרי תש"ע

דיני "חזקת בשרי"
הרב שמואל אריאל | ח אב תשע"ח

נטילת ידיים לאחר שירותים - האם צריך כלי?
הרב שמואל אריאל | כ"ה סיון תשע"ו

ברכה על נטיעת עצי פרי
מכון התורה והארץ | כ"ב אב תשס"ז

שינה של בנות באותה מיטה
הרב שמואל אריאל | ז אייר תשע"ז
