- משפחה, ציבור וחברה
- כתובה
תיקון כתובה
שאלה
כתובה שנכתב בה המקום- "תל אביב" ולא נכתב "תל אביב-יפו" מה דינה?
ובכלל, האם ניתן לתקן טעות במקום?
תשובה
ראשית, אין חיוב לדקדק בכתובה כמו בגט, ולדוגמא: בגט אין די לכתוב את שם העיר ויש להוסיף האם העיר מסתפקת ממי נהר וממי בארות או שהיא יושבת ליד הים. ולא מצאנו זהירות זו בכתובה. שנית, השם תל-אביב יפו היה ביסודו שם בעל משמעות משרדית אחרי שאיחדו את שתי העיריות לעירייה אחת, ובאמת שמה העיקרי של העיר תל-אביב וכך כינויה רגיל לפי כל האנשים שהם מזכירים את תל-אביב ולא תל-אביב יפו. יתכן ואם מקום החתונה היה ביפו אז יש מקום לברור אם נכתב השם תל-אביב בלבד, אבל אם מקום כתיבת הכתובה היה בת-אביב אין צורך להקפיד על התוספת יפו.
ובנוגע לתיקון טעות בכתובה, אם התיקון נעשה על ידי הרב המקדש בחתימת שני העדים שחתמו על הכתובה, יש להקל בזה ובתנאי שיבהירו את ענין התיקון בשורה נוספת בסוף הכתובה ויחתמו עליה הרב והעדים, אולם מאוחר יותר אין לתקן את הכתובה ואם נמצאה בה טעות חמורה יש צורך בהכנת כתובה חדשה ואין די בתיקון במקום.

כתיבה בשפה האנגלית בכתובה
הרה"ג יעקב אריאל | י"ד אב תשע"ט
כתיבת שמו של אב מאמץ בכתובה
הרב משה ליב הכהן הלברשטט | כ"ח שבט תשע"ט

כתובה שלא נכתב ססטוס האישה
הרב יצחק בן יוסף | ט"ז שבט תשפ"ב

כתיבת שנת תשפ"ב בכתובה
הרב יצחק בן יוסף | כ"ו מרחשון תשפ"ב

הרב דוד חי הכהן
ראש מוסדות "אורות התורה" וראש ישיבת "נתיבות ישראל" בבת ים.

שידוכים לחילונים
י"ד כסלו תשס"ג

שאריות קמח מצה בכלי של פסח
כ"ב מרחשון תשס"ג

הכנסת עיתונים הביתה
ט כסלו תשס"ג

לימוד ללא ברכות התורה
ג כסלו תשס"ג
כניסה לים או לבריכה בספירת העומר
הרב בנימין במברגר | ט"ז ניסן תשע"ב

ספירת העומר - עד מתי?
הרה"ג דוב ליאור | י אייר תשע"א
להסתפר ולשמוע מוזיקה בל"ג בעומר
הרב בנימין במברגר | י"ז אייר תשס"ט
גילוח בל"ג בעומר
הרב בנימין במברגר | ח אייר תש"ע

סידור תפילה
הרב דוד חי הכהן | י"ז אייר תשפ"ב

עניית "אמן אמן אמן סלה ועד" בסיום מסכת
הרב דוד חי הכהן | י"ז אייר תשפ"ב

רכישת בית שהיה שייך לאדם שמתנהג בדרך פסולה
הרב דוד חי הכהן | י"ז אייר תשפ"ב
