- הלכה
- ברכות השבח והראייה
הקשת בענן זה סימן רע?
שאלה
אני מורה לאומנות ומלמדת את נושא הקשת בהקשר של אור וצבע. התייחסותי לקשת היא כדבר טבעי הנוצר מפגיעת קרני השמש בטיפות הגשם. ידועה לי ברכת הקשת והטעם לאמירתה. תלמידותיי רגילות לומר כי הקשת היא אות מבשר רע וסימן שהקב"ה כועס עלינו. לי קשה עם עניין זה, שהרי בכל אופן זוהי תופעה טבעית המזדמנת פעמים רבות בכל חורף. מה דעת הרב בעניין? כיצד עליי להתייחס לעניין? כיצד עליי ללמד נושא זה את תלמידותיי (אם בכלל)?
תשובה
הדברים מפורשים בתורה. הקשת היא סימן שה' לא יביא עוד מבול לעולם. אומנם חז"ל מספרים על דורות בהם לא נראתה קשת כי לא היה צריך לחשוש מפני מבול. אך הם לא אמרו שהיא אות מבשר רע. לכל היותר יש מקום לומר שדורנו אינו ברמה כה גבוהה עד שאפשר לוותר על אות הקשת אך אין בכך אות מבשר רע.

ברכה על הקשת
רבנים שונים | ו מרחשון תשס"ט
עד מתי לברך ברכת האילנות?
הרב רואי מרגלית | ל ניסן תשס"ה

ברכת "הנותן ריח טוב בפירות" לאשכנזים
הרה"ג דוב ליאור | י"ד שבט תשע"ב

ברכה על ברקים ורעמים - מתי מברכים שוב?
הרב עזריה אריאל | ג אדר תשע"ה

הרה"ג יעקב אריאל
נשיא ישיבת ההסדר רמת-גן וארגון חותם. לשעבר רב העיר רמת גן ואב בית הדין לדיני ממונות.

פירוק אוהל בשבת
ט"ז אב תשס"ב

הבאת ילדים לעולם
ב אב תשס"ב

הטבלת אולר
כ"ב אב תשס"ב

גזלתי כשהייתי חילונייה
כ"ב אב תשס"ב

תספורת בפאות הראש במכונה 3 מ"מ
הרב נועם דביר מייזלס | כ מרחשון תש"פ

שם לילדה "אריאה"
הרב יצחק בן יוסף | י"ד שבט תשפ"ב

הכשרת כלים שלא השתמשו בהם תקופה ארוכה
הרה"ג דוב ליאור | י ניסן תשס"ח

הכשרת כלים שלא השתמשו בהם תקופה ארוכה
הרה"ג דוב ליאור | י ניסן תשס"ח

כניסה למוזיאון בשבת
הרב שמואל אריאל | ז שבט תשפ"ג
תפילה במקום על מדריגה
כולל הלכה בית אל | ד שבט תשפ"ג
מאין הגיעו הגויים
הרב פרופ' נריה גוטל | ה שבט תשפ"ג
