- משפחה, ציבור וחברה
- היחס ל'חילונים' ולרפורמים
מה רע ברפורמים?
שאלה
מהו ההבדל ההלכתי בין הרפורמים לביננו?
תשובה
ההבדל בינינו לבין הרפורמים פשוט, אנחנו מאמינים שתורת ישראל הכוללת תורה שבכתב ותורה שבעל פה כולה ניתנה למשה מסיני והיא נצחית והיא לא תתחלף, כך כותב הרמב"ם. היא אינה משתנה לעולם בשל סיבות חיצוניות כמו התקדמות הטכנולוגיה והמדע וכיו"ב. אם פעם נסעו עם חמור והיום עם קדילק זה לא שינוי מהותי זהו שינוי חיצוני. תורת ישראל מדריכה את האדם מהו צדק ומהו יושר, מה יעשה וממה יחדל, תרי"ג מצוות הם מביאות את האדם אל האושר האמיתי וזה לא תלוי בדברים החיצוניים המשתנים במהלך הדורות זה נכון לכל דור.
הרפורמה זוהי כניעה לזרימת הרחוב כאילו דברים אלוקיים משתנים לפי רוח הזמן. דומני ש'אחד העם' פעם כתב, ש'דת היא דת כל עוד מאמיניה מאמינים במקורה האלוקי' והיא לא משתנה, ברגע שאדם חושב שהיא משתנה על פי הזמן הוא לא מודה במקורה האלוקי, התורה היא נצחית. וכל השינויים הם דברים חיצוניים, התורה שלנו כבר קיימת למעלה משלושת אלפים וחמש מאות שנה והיא נצח ולא תשתנה עם מאורעות חולפים. הכל נצח, ובתורה שבעל פה יש לנו תשובות לכל השאלות שצצות מהזמן כי השינויים אינם מהותיים אלא חיצוניים. ההבדל בינינו לרפורמים זהו ההבדל בין מי שמאמין בנצחיותה של תורה לבין התאמתה למהלכי הזמן.

שמיעת שיחה מקונסרבטיבי
הרה"ג יעקב אריאל | ז שבט תשפ"ג

הפצת יהדות
הרה"ג יעקב אריאל | כ"ב טבת תשע"ט

מהו עם הארץ?
הרה"ג דוב ליאור | ב אלול תשס"ד
כניסה לטמפל רפורמי
הרב משה ליב הכהן הלברשטט | א תמוז תשע"ט

הרה"ג דוב ליאור
לשעבר אב"ד ורב הישוב קרית - ארבע. נשיא ישיבת "בית אורות"

’גרטל’ בתפילה
ל שבט תשס"ב

הכשרת כָבֵד
כ"ט שבט תשס"ב

נקמה בגויים
ו אדר תשס"ב

שמיעת מוזיקה אחר החורבן
ו אדר תשס"ב
האם אפשר לקשור את הסכך עם אזיקונים?
הרב יואב חנניה אוקנין | י"ב תשרי תשפ"א

לבוד- בפנים או בחוץ?
הרב יצחק בן יוסף | י"ד תשרי תש"פ
לשים סכך על ברזל
הרב יוסף אפריון | כ"ב אלול תשע"א
למה לא נוטלים לולב בשבת?
הרב רואי מרגלית | כ"א אדר ב' תשס"ג
סכך בגדר במבוק
הרב דניאל קירש | י"ג תשרי תשפ"ד

ציצית
הרב יצחק בן יוסף | י"ב תשרי תשפ"ד
