- הלכה מחשבה ומוסר
- שער ד'– שער הביטחון
שיעור מס' 86 - שער הביטחון, פרק ד' חלק 6
מדוע לא הוזכר העוה"ב בתורה?
אחד הדברים שמוטל על האדם לבטוח בהם על ה' הוא גמול מעשיו בעוה"ז ובעוה"ב. בהקשר זה טרח המחבר להביא שבעה הסברים מדוע לא הוזכר העוה"ב בפירוש כגמול על המשמעת בעוה"ב (למדנו את הד' הראשונים מביניהם: קושי השגת צורת הנפש והעוה"ב, מסירת הדבר במסורת התושבע"פ, היישרה בגמול מיידי שיקדם את ישראל בסוף לתכלית בהדרגתיות כפי שנוהג אב עם בנו בראשית חינוכו, עיקר הגמול הינו חסד ואינו תוצאת מעשי האדם בלבד ולפיכך לא היה צורך לכותבו כתוצאת המשמעת). כהקדמה לשאלת מיעוט אזכור העוה"ב בתורה דיברנו גם על ראשית הכפירה בו ע"י הצדוקים ועל היחס בינם לבין הקראים.
שרת המדיה מוקדש על ידי משפחת גרין לעילוי נשמת יקיריהם
אופן הביטחון בשכר העוה"ב
שיעור מס' 87 - שער הביטחון, פרק ד' חלק 7
הרב בן ציון אוריאל | י"ט אדר תשע"ח
הביטחון השלם ותנאיו
שיעור מס' 74 - שער הביטחון, פרקים א-ב.
הרב בן ציון אוריאל | כ"ז שבט תשע"ח
מה בין העיסוק בפרנסה של הבוטח בה' לבין העיסוק בה של זולתו
שיעור מס' 88 - שער הביטחון, פרק ה'
הרב בן ציון אוריאל | כ' אדר תשע"ח
מציאות הסיבות האמצעיות
שיעור מס' 77 - שער הביטחון, פרק ג' חלק 3
הרב בן ציון אוריאל | ג' אדר תשע"ח
הרב בן ציון אוריאל
אברך בישיבת בית אל
על מציאות הנפשות
חבורה בכוזרי מאמר חמישי (10) סעיפים יא - תחילת יב
כ"ה כסלו התשע"ה
אגדות החורבן במהר"ל
שיעור 18 - פרקים ה'-ז'
ט' אייר תשפ"ג
מקומו של עולם וקיום כסאו לדור ודור
שיעור 19 – ח"א, פרקים ח-ט, המונחים מקום וכסא
כ"ח מרחשון התש"פ
סיכום תוכן מאמר רביעי, מבנהו והבנת תפקידו ומקומו בספר בין שאר המאמרים
חבורה בכוזרי מאמר רביעי (37) סיכום
ט"ו כסלו התשע"ה
בצלאל ואהליאב - חיבור של קצוות
האם מותר להתקלח ביום טוב?
תחילת החורבן: ביטול קרבן התמיד
מדוע פורים גדול מכיפורים?
מה זה אומר בחזקת בשרי?
מהות ספר ויקרא ופרשת זכור
מה עושים בעשרה בטבת שחל בשישי?
במה נעבוד כשהבינה המלאכותית תחליף את כולנו?
איך ללמוד גמרא?
למה אנחנו ממש דומים לשמן?
הכוח המיוחד של שבת שובה