- הלכה מחשבה ומוסר
- אורות ישראל - הרב ש. יוסף וייצן
אורות ישראל - פרק ג' פסקה ב'
התפקיד של הדור
לכל דור יש תפקיד להופיע כוח מסויים של עם ישראל והתפקיד של דור הגאולה הוא לשלב בין כל הכוחות שעמ"י הופיע במהלך הדורות. כיון שכך, בדור הגאולה יש חשיבות גדלה להיות קשורים לכנסת ישראל, כי העבודה שלנו היא חיבור של הכוחות.
שרת המדיה מוקדש על ידי משפחת גרין לעילוי נשמת יקיריהם
אורות ישראל פרק ג' פסקה ב'
בדור האחרון מתרשם החותם של כל הדעות שבכל הדורות שעברו, ומה שנאמר בדבור מתחתמת בו התמצית שלהם. על כן גם התכונות הטבעיות, היוצאות מכל עניני האמונה, מתרשמות בלב כל הדבק בכנסת ישראל ורוצה בתשועתה. ואפילו התוך הפנימי שבכל המצות, המעשיות והאמוניות, מרושם הוא בהקישור לכנסת ישראל ובחפץ ישועתה. אלא שההכרה של המקור המחיה את כנסת ישראל מביאה אל כל המצות ואל כל האמונות. אבל מ״מ כל המקושר לחפץ ישועה לכללות ישראל בארץ־ישראל, — שמבלעדי ארץ־ישראל א״א לישועה כללית שתבא, — הרי הוא מקושר בגניזה לכל התמצית של כל האמונות וכל המצות כולן. ולהדור בכללו ראוי שיומחלו לו כל עונותיו׳ שנעשים מחסרון הכרה במה שהוא עצמו מדובק וקשור בכל לב. וע״ז נאמר בימים ההם ובעת ההיא נאם ד׳ יבוקש עון ישראל ואיננו ואת חטאת יהודה ולא תמצאנה, כי אסלח לאשר אשאיר. והמופת הגדול שדורנו הוא המיועד לתעודה זאת, הוא מה שנמצאים בו כאלה שרעיון זה נחתם במעמקי נשמתם, ומוצאים בו קדושה עליונה ודבקות אמתית בדי צור כל העולמים אלהי ישראל ב״ה.
בדור האחרון מתרשם החותם של כל הדעות שבכל הדורות שעברו, ומה שנאמר בדבור מתחתמת בו התמצית שלהם. על כן גם התכונות הטבעיות, היוצאות מכל עניני האמונה, מתרשמות בלב כל הדבק בכנסת ישראל ורוצה בתשועתה. ואפילו התוך הפנימי שבכל המצות, המעשיות והאמוניות, מרושם הוא בהקישור לכנסת ישראל ובחפץ ישועתה. אלא שההכרה של המקור המחיה את כנסת ישראל מביאה אל כל המצות ואל כל האמונות. אבל מ״מ כל המקושר לחפץ ישועה לכללות ישראל בארץ־ישראל, — שמבלעדי ארץ־ישראל א״א לישועה כללית שתבא, — הרי הוא מקושר בגניזה לכל התמצית של כל האמונות וכל המצות כולן. ולהדור בכללו ראוי שיומחלו לו כל עונותיו׳ שנעשים מחסרון הכרה במה שהוא עצמו מדובק וקשור בכל לב. וע״ז נאמר בימים ההם ובעת ההיא נאם ד׳ יבוקש עון ישראל ואיננו ואת חטאת יהודה ולא תמצאנה, כי אסלח לאשר אשאיר. והמופת הגדול שדורנו הוא המיועד לתעודה זאת, הוא מה שנמצאים בו כאלה שרעיון זה נחתם במעמקי נשמתם, ומוצאים בו קדושה עליונה ודבקות אמתית בדי צור כל העולמים אלהי ישראל ב״ה.
אורות ישראל - הרב ש. יוסף וייצן (121)
הרב ש. יוסף וייצן
91 - הדרך לדבקות בה' והשפעתה
92 - התפקיד של הדור
93 - השלבים שבגאולה
טען עוד
תיקון תכונותיהם של אומות העולם
אורות ישראל , פרק ה' פסקה א' -ב'
הרב ש. יוסף וייצן | ג' אדר א' תשפ"ד
ללמוד מאחרים או להיות נאמן לעצמו?
אורות ישראל - פרק ד' סיום פסקה ח' - פסקה ט'
הרב ש. יוסף וייצן | י"ד תמוז תשפ"ג
היחס לאלוקות - בנצרות, באיסלאם, בכפירה, ובישראל
אורות ישראל , פרק ה' פסקה ד'
הרב ש. יוסף וייצן | ז' אדר ב' תשפ"ד
ישראל ואומות העולם
אורות ישראל , פרק ה' פסקה ד'
הרב ש. יוסף וייצן | א' אדר ב' תשפ"ד
הרב ש. יוסף וייצן
רב היישוב פסגות ור"מ בישיבת בית אל.
בעל תשובה וצדיק בסוכות
כ"א תשרי התשע"ה
הגעה להצלחה רוחנית בשיטת הרמב"ם
תפארת ישראל פרק י'
ה' אדר א תשע"ו
לתוקף קדושת יום עצמאותינו (2)
מאמר 'מנתיבות ישראל' לרצי"ה (2)
א' אייר תשע"ב
קדושת המלאך וקדושת ישראל
נתיב הפרישות למהר"ל - שיעור 3
ט"ו אייר התשע"ב
מה המשמעות הנחת תפילין?
למה אדר ב' הוא החודש המיוחד ביותר?
מדוע פורים גדול מכיפורים?
מהפרי ועד הגאולה
מה מחבר שמיים וארץ?
האם מותר לפנות למקובלים?
תיקון ימי השובבי"ם
למה באנו לעולם הזה?
תחילת החורבן: ביטול קרבן התמיד
מי חייב לצום בתשעה באב נדחה?
הפלונטר בצד ימין של הלוחות