בית המדרש
  • מדורים
  • חמדת ימים
  • שו"ת "במראה הבזק"
קטגוריה משנית
undefined
לימה, פרו Lima, Peru
טבת, תש"ן

שאלה
בענייני אבלות: אודות המנהג פה, לא להשתטח על קברים אחרים, כאשר מטרת ההגעה לבית קברות הינה לוויה או גילוי מצבה, וזאת מפני כבודו של הנפטר שלשמו נכנסו לבית הקברות.
אודות המנהג להקיף הבית ע"י האבלים, מיד בקימה מ"שבעה".
וכן דעתו על לחיצת יד לשלום בביה"ק.

תשובה
1. יש נוהגים כשמבקרים ביום הזיכרון של הוריו, לא לבקר באותו יום אצל קברים אחרים .
2. בשעה שיש לוויה בביה"ק אין דורשים בשלום. אך כשאין לוויה והרחיק עצמו ד' אמות מהקברים, ישאל בשלום חברו .
אולם האבל, אסור בשאלת שלום , אך לומר לו דברי עידוד ונחמה, מותר .
3. יש מקור לכך, שמנהג ישראל אחרי שעמדו מהאבלות, ללוות את הנשמה .
סרטונים קצרים מיוחדים
שיעורים פופולריים
שיעורים פופולריים
שיעורים חדשים
שיעורים חדשים
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il