בית המדרש

  • פרשת שבוע ותנ"ך
  • רבינו בחיי על הפרשה
קטגוריה משנית
  • פרשת שבוע ותנ"ך
  • ויצא
לחץ להקדשת שיעור זה
undefined
30 דק' צפיה
הרשע אינו מטיב לאנשי העיר בה יושב ואף הורסה, לעומת הישר והצדיק שמיטבים לאנשי העיר ומרוממים את מקום מגוריהם.
חידושו של הרבנו בחיי שקודם יציאת יעקוב לחרן הנו הולך ליטול רשות מן הקב"ה לצאת מא"י. ע"פ דברי המדרש היו ליעקב אבינו שתי קפיצות דרך, אחת מן א"י לחרן והאחת מן חרן אל הר המוריה.
דברי המדרש שיעקוב אבינו לוקח שתיים עשרה אבנים כדי לישון, והסברו מהו הרעיון שיעקוב לוקח דווקא שתיים עשרה אבנים, ובסוף נהפכה לאבן אחת?
מהיכן מדויקים דברי המדרש שיעקוב לא ישן כ"ז היותו שוהה בביהמ"ד של שם ועבר, וישן רק בהר המוריה? ישנם שלושה סוגי חלום
א: חלום רגיל
ב: חלום הבא ע"י רוה"ק
ג: חלום הבא בנבואה. וחלומו של יעקוב אבינו היה מן הסוג השלישי.
רגלי הסולם הנראה בחלום היו בבאר שבע, וראשו היה בשמים.
דברי המדרש שהראו ליעקוב אבינו בחלומו את מעמד הר סיני.
דברי המדרש שהראו ליעקוב אבינו את ארבע המלכויות העתידות למשול בישראל והרעיון שניצב מאחריהם שינשה הבטחה לעמ"י שלאחר כל הגלות הארוכה והמרה עוד יחזרו לא"י .
שתי תשובות של המדרש לשאלה מיהם היו אותם המלאכים שעלו וירדו בסולם.
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il