- מדורים
- הרה"ג זלמן מלמד
לימוד השיעור מוקדש לעילוי נשמת
רחל בת יקוט
עלילות שקר
אני מבקש מציבור המתנחלים היקר, אל תתנצלו על דברים שאחרים אומרים או עושים. הללו או שהם שתולים או שהם סהרורים או שהם גם שתולים וגם סהרורים. בזה שאתם מתנצלים או מגנים אתם מסייעים לעלילה ולהכפשה.
העלילות שמעלילה התקשורת הכתובה, ערוצי הרדיו, וערוצי הטלוויזיה על המתנחלים, יש בה דמיון רב מאד לעלילות הדם שהעלילו הנוצרים על היהודים. הנוצרים היו הורגים ילד נוצרי לפני חג הפסח, זורקים את גופתו למרתף ביתו של הרב או של אחד היהודים העשירים, ואחר כך היו מודיעים למשטרה שילד נעלם, והם חושדים ביהודים שהרגו את הילד כדי להשתמש בדמו למצות של פסח.
ולפעמים הם שכנעו איזה יהודי טיפש או חולה בנפשו, שיצהיר שאכן היהודים לוקחים דם של ילדי נוצרי בשביל המצות של פסח, או שהיה מצהיר שהיהודים שואפים להרוס את המדינה על ידי הרעלת בארות המים. ואת ההכרזה של אותו חולה בנפשו היו מפיצים בכל אמצעי התקשורת, וכל גוי תמים אמר אין עשן בלא אש, לא יכול להיות שכל העולם אומר שיהודים לוקחים דם של נוצרים למצות של פסח, ואין בזה משהו מן האמת, מה הייתכן שכול העולם משקר סתם, ושהגויים שונאים את היהודים ללא כול סיבה. והשנאה ליהודים חלחלה והתפשטה בכול, וגרמה לגלים של פוגרומים ביהודים.
והתשובה היא כן, מתברר שציבור שלם יכול להאמין בשקר שאין לו כל אחיזה במציאות. ציבור שלם יכול להאמין בעלילת דם שקרית.
כמו האנטישמיות של הגויים כלפי העם היהודי כך התקשורת מלבה שנאה כלפי ציבור המתנחלים. השב"כ שתל אנשים בהתנחלויות כאבישי רביב וחבריו, שהצהירו שהם רוצים להרוג ולפגוע באנשי הממשלה, והתקשורת מפרסמת את זה כאילו זו ההשקפה הרווחת בקרב המתנחלים.
היהודים אז באירופה נדרשו להתנצל שהם מתנגדים להצהרות אלו. אם מישהו לא היה מתנצל מיד הוא היה מוצג כמזדהה עם המעשים ועם ההצהרות של אותו אדם.
אני מבקש מציבור המתנחלים היקר, אל תתנצלו על דברים שאחרים אומרים או עושים. הללו או שהם שתולים או שהם סהרורים או שהם גם שתולים וגם סהרורים. בזה שאתם מתנצלים או מגנים אתם מסייעים לעלילה ולהכפשה.
זה גורל היהודים שהקנאה בהם הביאה לידי שנאת הגויים כלפיהם, וזה גורל המתנחלים שהקנאה בערכים האידיאלים שלנו, בחלוציות שלנו, בהתנדבות שלנו בצה"ל, ובכול התחומים, מביאה את השמאל הנהנתן, המרוקן מערכים, לקנאה ולשנאה. ככול שנהייה יותר טובים יותר מעולים כך יותר יקנאו בנו יותר ישנאו אותנו, וכול פגם קטן בנו יחשב לקלקול נורא כי צדיקים מדקדקים בהם כחוט השערה.
ולפעמים הם שכנעו איזה יהודי טיפש או חולה בנפשו, שיצהיר שאכן היהודים לוקחים דם של ילדי נוצרי בשביל המצות של פסח, או שהיה מצהיר שהיהודים שואפים להרוס את המדינה על ידי הרעלת בארות המים. ואת ההכרזה של אותו חולה בנפשו היו מפיצים בכל אמצעי התקשורת, וכל גוי תמים אמר אין עשן בלא אש, לא יכול להיות שכל העולם אומר שיהודים לוקחים דם של נוצרים למצות של פסח, ואין בזה משהו מן האמת, מה הייתכן שכול העולם משקר סתם, ושהגויים שונאים את היהודים ללא כול סיבה. והשנאה ליהודים חלחלה והתפשטה בכול, וגרמה לגלים של פוגרומים ביהודים.
והתשובה היא כן, מתברר שציבור שלם יכול להאמין בשקר שאין לו כל אחיזה במציאות. ציבור שלם יכול להאמין בעלילת דם שקרית.
כמו האנטישמיות של הגויים כלפי העם היהודי כך התקשורת מלבה שנאה כלפי ציבור המתנחלים. השב"כ שתל אנשים בהתנחלויות כאבישי רביב וחבריו, שהצהירו שהם רוצים להרוג ולפגוע באנשי הממשלה, והתקשורת מפרסמת את זה כאילו זו ההשקפה הרווחת בקרב המתנחלים.
היהודים אז באירופה נדרשו להתנצל שהם מתנגדים להצהרות אלו. אם מישהו לא היה מתנצל מיד הוא היה מוצג כמזדהה עם המעשים ועם ההצהרות של אותו אדם.
אני מבקש מציבור המתנחלים היקר, אל תתנצלו על דברים שאחרים אומרים או עושים. הללו או שהם שתולים או שהם סהרורים או שהם גם שתולים וגם סהרורים. בזה שאתם מתנצלים או מגנים אתם מסייעים לעלילה ולהכפשה.
זה גורל היהודים שהקנאה בהם הביאה לידי שנאת הגויים כלפיהם, וזה גורל המתנחלים שהקנאה בערכים האידיאלים שלנו, בחלוציות שלנו, בהתנדבות שלנו בצה"ל, ובכול התחומים, מביאה את השמאל הנהנתן, המרוקן מערכים, לקנאה ולשנאה. ככול שנהייה יותר טובים יותר מעולים כך יותר יקנאו בנו יותר ישנאו אותנו, וכול פגם קטן בנו יחשב לקלקול נורא כי צדיקים מדקדקים בהם כחוט השערה.
טוב להודות
הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א | ר"ח אייר תשס"ח
איך כובשים את ארץ כנען?!
הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א | ו' חשוון תשע"א
מבוכה מדרכי הגאולה
גליון 218
הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א | שבט תשע"א
עברות שבין אדם ל... ציבור
הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א | אלול תשס"ט
הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א
ראש מוסדות ישיבת בית אל, לשעבר רב הישוב בית אל, מייסד ערוץ 7. מתלמידיו הקרובים של מרן הרצי"ה זצ"ל .
נתיבות עולם - נתיב העבודה – סיכום פרק ז (3)
שיעור מס' 92
י"ז סיון תשפ"ג
נתיבות עולם - נתיב העבודה – סיכום פרק ט (2)
שיעור מס' 96
כ"ג סיון תשפ"ג
נתיבות עולם - נתיב העבודה – סיכום פרק י' - י"א (1)
שיעור מס' 99
כ"ו סיון תשפ"ג
נתיבות עולם - נתיב העבודה – סיכום פרק ז -ח
שיעור מס' 94
י"ט סיון תשפ"ג
תחילת החורבן: ביטול קרבן התמיד
כיצד הצפירה מובילה לאחדות בעם?
דיני ברכות בתיקון ליל שבועות
מי פה עבריין?
איך ללמוד גמרא?
הלכות קבלת שבת מוקדמת
כיצד הופכים את צום עשרה בטבת לששון ולשמחה?
תורה מן השמים
האם מותר להשתמש בתאריך לועזי?
מה זה אומר בחזקת בשרי?
כל ההתחלות קשות
נטילת לולב
הרב אליעזר מלמד | תשרי תשע"ח

הלכות חול המועד
חלק י
הגאון הרב מרדכי אליהו זצ"ל | ניסן ה'תשס"ב

הלכות סוכה
הגאון הרב מרדכי אליהו זצ"ל | התשס"ב

הלכות חול המועד
חלק י
הגאון הרב מרדכי אליהו זצ"ל | ניסן ה'תשס"ב
