ישיבה - בשביל זה יש אינטרנט

מוצא אדם הראשון, גזעי האדם ודמיונם לקופים בסביבתם הטבעית | שאלות ותשובות | אתר ישיבה

Bookmark and Share RSS לנושא זה Rss אפשרויות חיפוש
שלום אורח, ( התחבר / הרשם )


י"ח כסלו תשע"ז

מוצא אדם הראשון, גזעי האדם ודמיונם לקופים בסביבתם הטבעית


הרב רפאל וסרטיל

שאלה:
שלום רב, קודם כל מאמין בבורא עולם ובתורתו הקדושה בכתב ושבע"פ. אין לי תשובה על השאלה הבאה ומבקש אני תשובה שתשביע את רצוני. תודה: יש בסין ורק בסין סוג של קוף שניקרא "חרומף" שדומה מאוד בתווי פניו אם מתסתכלים לגזע הסיני או מה שניקרא המלוכסן או "הצהוב" יש לו אף קטן וסולד שפיצי ללא עצם ועיניים טיפה מלוכסנות וקטנות. כנ"ל קוף האורנג אוטנג עיניו מזכירים את עיני האסייתים והוא חי אך ורק בג’ונגלים של אסיה. מה שמראה בבירור מעבר לכל ספק שיש כאן קירוב בין אדם מלוכסן או גזע סיני (מונגולי) לאותם קופים שחיים רק באסיה כמו שהסיני ואותם עמים חיים ומוצאם רק מאסיה. אותה יבשת, אותו הדמיון! אותו הדבר באפריקה שם ביקרתי, הגורילה, עורו הוא שחור. אפו רחב, גבוה, עיניו ותווי פניו דומים בול לאדם מהגזע השחור האפריקאי! הכושים השחורים באו משם מאותה סביבה טבעית הקרובה לגורילה! ממש כמו שהסינים קרובים לסביבה הטבעית של קוף החרומף! קירבה! כנ"ל, השימפנזה: עורו בדרך כלל ורוד, חום בהיר. (מסביב לפיו) ויש דמיון רב בינו לבין האדם מהגזע הלבן. לעולם ואין מצב הגיוני וגם בתורת הגנטיקה אם נלך אנו למשל לסין ל-5000 שנה ונתחתן עם כמונו עמנו גזענו, לא נהפוך למלוכסנים או לדומים להם! כנ"ל אם נעבור לאפריקה ל-5,000 שנה, לא נהפוך לדומים לגורילות (כושים). מאין נוצרו הגזעים האנושיים ואיך הם דומים לאותם קופים בסביבתם הטבעית? אחד על יד השני! קוף מלוכסן בסין! קוף שחור רחב אף באפריקה. זה מראה שבכל יבשת יש מעין אב קדמון משותף ל-2 המינים הדומים באותה יבשת ספציפית. מה עם אדם הראשון? מה הולך כאן בדיוק?... תשובה משביעה רצון בבקשה. תודה.

תשובה:
לשואל שלום,

הדמיון בין בין בעלי חיים שונים מאיזורים שונים לבני האדם יכול לנבוע ממאפייני האקלים המקומיים, כך דרכו של עולם.

ואם כוונתך לראות בזה עדות מה לתורת האבולציה, דע לך שהיהדות אינה בהכרח מבטלת תורה זו מן היסוד, וכבר נדרשו לזה גדולי ישראל שבדורות האחרונים, וביניהם מרן הרב קוק שהסכים עם יסודות תורת האבולוציה אך יחד עם זאת הוסיף שתורת האבולוציה בעצמה עדיין צריכה לעבור אבולוציה, כדי לתאר קפיצות שאירעו בהיסטוריה כמו יצירת עם ישראל, וכך כתב באחת מאגרותיו (אגרות הראי"ה אגרת קיז):

"ובכלל אין אנו צריכים להיות כ"כ מאודקים לשיטת ההתפתחות. יש בה ודאי כמה נצוצי אמת, אבל ג"כ כמה כזבים ודמיונות. עובדא ברורה היא, שהיו בדורות הראשונים אנשים גדולים שאין לנו דוגמתם, ולכה"פ לא נוכל להעמידם במעלה התחתונה מההתפתחות לערכנו. אלא שההתפתחות האיטית היא אחת מרבבות אין-סוף הדרכים, שחי העולמים מתגלה בם".

בברכה נאמנה


ברצוני לשאול שאלה בהמשך לתשובה זו





את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il