ישיבה - בשביל זה יש אינטרנט
שאל את הרב תורה, מחשבה ומוסר יסודות האמונה

בהמשך לשאלת המחדש בטובו בכל יום תמיד

הרב ש. יוסף וייצןכ"ג סיון תש"פ
49
שאלה
שלום הרב! בשאלה שם ראיתי את דברי הכוזרי שהרב הביא רציתי לשאול-לכאורה לפי זה שהקב"ה הטביע בבריאה כח שמחדש אותה בכל יום והעולם מתנהל לפי חוקי הטבע,אין העולם צריך לקב"ה שיחייהו ויחדשהו בכל רגע והרי הרמב"ם בספר המצוות והחינוך כותבים שנצטווינו להאמין שה אחד סיבתו הראשונה של העולם ופועל המציאות האין זה סותר? הרי גם כתוב בתורה"ונתתי מטר ארצכם" "מצמיח חציר לבהמה" ועוד, ולא שהעולם מתנהל מאליו? אשמח לדעת מה בדיוק הכוונה ובנוסף לאור האמור מה הכוונה הבסיסית במילים "ה אחד"? תודה רבה.
תשובה
שלום רב תמיד נשאר האמונה שאת החיות הטבעית גם יא תלויה ברצונו יתברך. ורק משום שהקב"ה חפץ גם ביום זה שהמציאות הטבעית תהיה בהויה היא יכולה להיות. אין כאן שינוי של הסדר שנקבע במעשה בראשית. אולם הרי הקב"ה לפעמים רוצה שיהיה סדר ניסי במציאות. בכל יום הקב"ה מחדש ומתגלה האם רצונו בסדר הטבעי או שרצונו שיתבטל הסדר הטבעי עם הסדר הנסי. כל טוב
עוד בנושא יסודות האמונה

לא ניתן להעביר הודעה לרבנים באמצעות מערכת התגובות. לחץ כאן להעברת שאלתך לרב.

את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il