ישיבה - בשביל זה יש אינטרנט

עצה לחבר שקנה מוצר פגום | שאלות ותשובות | אתר ישיבה

Bookmark and Share RSS לנושא זה Rss אפשרויות חיפוש
שלום אורח, ( התחבר / הרשם )


ו אב תשס"ה

עצה לחבר שקנה מוצר פגום


כולל דיינות פסגות

שאלה:
מי שקונה מוצר ושואל אותי האם איכותו טובה או שהמחיר סביר - האם צריך לענות לו את האמת, או שזה עלול לגרום לרכילות בינו לבין המוכר (שיתברר לו שעבד עליו), ולכן עדיף לשנות?

תשובה:
יש לחלק התשובה לשנים: לפני הקניה – מותר לידע את הקונה אם הנך יודע בודאות שהמוצר פגום או יקר.
לאחר הקניה – מותר רק בתנאי שע"פ דין תורה אפשר לבטל המקח או להחזיר היתרה, דהיינו, אם הגובה באונאה הוא 16.66% מהמקובל בשוק, בזמן שיכול להראות המוצר לאנשים היודעים לומר לו אם המחיר טוב או לא. לאחר זמן זה אין אפשרות לבטל המקח.
אם מדובר בפגם באיכות, גם כן צריך שהפגם יהיה בגובה 16.66% משווי המוצר, והמידע יהיה ענייני ומדויק, וכן אם ידוע שהקונה יממש זכותו ויתבע את המגיע לו מן המוכר, וכן הקונה לא יזכיר את שם המוכר בפני השואל שלא יכשל באיסור רכילות.

הרב דוד בר שלטון


ברצוני לשאול שאלה בהמשך לתשובה זו





את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il