ישיבהבשביל זה יש אינטרנט שאל את הרב
שאל את הרב
שאלה
למה צריך לברך ברכת האילנות כשיש פרחים על העץ ולא כשיש פרות?
הרי אנחנו מודים על פרות לא על הפרחים, לא?
תשובה
בברכת האילנות אנחנו מודים לקב"ה על הצמיחה וההתחדשות של העצים והפירות. את ההתחדשות רואים בצורה עיקרית דווקא בזמן הפריחה ופחות כשיש כבר פירות מוכנים. ככה נראה מלשונו של הרמב"ם (ברכות י, יג): "וראה אילנות פורחות וניצנים עולים".
הסבר נוסף יש בלבוש (לבוש תכלת רכו, א), שמאחר וכשהפרי מוכן יש לו ברכה אחרת, ברכת 'בורא פרי העץ' או ברכת 'שהחיינו' אין לברך עליו את ברכת האילנות.
שאלות באתר ישיבה
ניווט מהיר






















