- הלכה
- שאלות כלליות
מה הכוונה שסנחריב בלבל את האומות?
שאלה
שלום.
איך אפשר ’לבלבל אומות’? הרי אי אפשר למחוק זיכרון קולקטיבי של עם שלם? ומדובר פה שהוא הרי עשה זאת אולי אפילו לכל האומות.
תשובה
אין הכוונה לבלבל את דעתם אלא עירבב את מקום האומות. לדוגמא: את עמון העביר לאשור ואת אשור לצור ואת צור ומדין ואת מדין לכוש וכן הלאה. יוצא, שאם ניקח היום אדם שנולד במצרים אין וודאות שהוא צאצא למצרים הקדומים אלא ייתכן שהוא מאומה אחרת שסנחריב הביא לשם.

האם צריך להתחשב במי שחם או קר לו בהתאם לעונות השנה?
הרב נועם דביר מייזלס | ט טבת תשפ"ג
וואוו
הרב אוריאל טויטו | ט"ז תמוז תשפ"ב
אחד החברים בפנימיה בוכה
הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א | י"ט שבט תשס"ז

ברכת שילוח הקן
הרה"ג דוב ליאור | ח תמוז תשס"ט
הרב בנימין במברגר
רב בישוב בית אל ומנהל בישיבת בני צבי.
תמצית תה בשבת
כ"ב מרחשון תשס"ו
דיברו עלי לשון הרע - אני אענש?
י"א אלול תשס"ה
אסור לעבור מעל אדם?
ח אלול תשס"ה
בריאת העולם ובחירה חופשית
כ"ג תשרי תשס"ו

הכשרת כלי זכוכית לפסח
הרב עזריה אריאל |
גריסי פנינה בפסח
הרבנות הראשית לישראל | י"א ניסן תשע"ג

עליה לקבר בניסן
הרב עזריה אריאל | כ"ג אדר ב' תשע"ד

שיבולת שועל האם זה חמץ?
הרה"ג יעקב אריאל | י ניסן תשס"ח

אמונה על אדם טריפה שיחיה
הרה"ג יעקב אריאל | ד ניסן תשפ"ג
ברכה אחרונה על דייסת שיבולת שועל
הרב בנימין במברגר | ב ניסן תשפ"ג
