- משפחה, ציבור וחברה
- שאלות כלליות
301
שאלה
המדרש (ילקוט שמעוני) אומר: שאין יסורין בלי עוון, ואין מיתה בלא חטא. (סוף ציטוט) היות ואדם הראשון חטא נקנסה מיתה לעולם, האם כוונת דברי המדרש למיתה בקיצור ימים?
תשובה
לשואל שלום,
כוונת המדרש לקיצור ימים כדבריך, אבל יש לדעת שהגמרא בשבת (נה ע"ב) הכריעה שיש יסורין בלא עוון ויש מיתה בלא חטא (כדאי לראות בענין זה את תשובתו של הרב חנוך הניך טייטלבוים אב"ד סאסוב בשו"ת יד חנוך סימן פג).
בברכה נאמנה