- שבת ומועדים
- הכשרת כלים
שאלה
שלום כבוד הרב:
רציתי לשאול למה הוצרך ליבון חמור ("עד שהרשת תאדים") אם בשימוש הרגיל שלו ("כבולעו כך פולטו") זה לא קורה, ובמיוחד שהכלל הנ"ל נאמר רק לגבי איסורים. ולמה לא יספיק ניקוי והפעלתו בעוצמה הגבוהה ביותר למשך זמן כזה או אחר (מבלי שהברזל יאדים, דבר שכנראה לא יקרה מכיוון שהלהבה מרוחקת ומכוסה, בד"כ, מרשת הצלייה)?
בתודה מראש,
תשובה
הכלל הוא שאפייה או צליה מחייבת ליבון חמור
אכן יש דעה שדי בליבון קל אולם לכתחילה הדרישה היא ליבון חמור