בית המדרש

  • משנה וגמרא
  • פסחים
לחץ להקדשת שיעור זה

לימוד השיעור מוקדש להצלחת

עם ישראל

גדר בל יראה ובל ימצא

ביאור שיטת רש"י לגבי ביטול חמץ על פי היסוד שברוב האיסורים מעשה האיסור תלוי בכוונת האדם, ומתעסק פטור. אבל במאכלות אסורות מעשה האיסור תלוי בעשיה ולא בכוונה משום שנהנה (מתעסק בחלבים ועריות - חייב). אמנם באיסור בל יראה האיסור הוא בכוונת האדם ולכן כאשר האדם לא מחשיב את החמץ, אין כאן איסור.

undefined

הרה"ג שלמה פישר זצ"ל

א' ניסן התשע"ג
103 דק' צפיה
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il