שאל את הרב

  • תורה, מחשבה ומוסר
  • תורה ופרנסה

מתי לצאת מהישיבה ולהתחיל ללמוד?

undefined

הרב חיים שריבר

כ"ו סיון תשפ"א
שאלה
שלום הרב , בעלי אברך מזה 7 שנים ברוך השם , חייבת לציין שברוך השם לא חסר לנו כלום, הבעיה היחידה שאני אישה לחוצה וחייבת לראות שאנחנו משלמים בזמן תשלומים וכו'...וקצת מלחיץ אותי שהוא לומד כי לפעמים אנחנו דוחים את התשלומים עד ש...נקבל את השכר שמגיע לבעלי , אני ביקשתי ממנו שיצא לעבוד כי אני מרגישה שאני רק לחוצה וזה הורס אותי ואותו. שוב, לא חסר לנו כלום, ברוך השם בלי מינוס ומצליחים לחסוך, אבל אני מוותרת הרבה על הרצונות שלי וזה לא כיף לי. אשמח להכוונה האם שיצא לעבוד וזהו .
תשובה
שלום ב"ה זכיתם להקים בית שבו הבעל יושב ולומד ואת שמחה בכך ובוודאי את תומכת בו והאושר שרוי בבתיכם. כפי שציינת קיים אצל אצלך לחץ מסוים בצד הכלכלי, על אף שבשטח הוא כלל לא מצוי "ברוך השם בלי מינוס ומצליחים לחסוך". כיון שלא מדובר בבעיה כלכלית הנמצאת כעת על הפרק, ואתם נשמעים זוג עם "הרגלים על הקרקע" שיודעים להתנהל מבחינה כלכלית ומסתכלים קדימה אל העתיד בעין פקוחה. עצתי היא להתמקד בלחץ בו את נמצאת וטורד את מנוחתך. כמה כללים וטיפים להורדת לחץ: (ע"פ האתר של אלטמן) א. חשבי חיובי – התמקדי בדברים הטובים שיש לכם בחיים משפחה, עבודה, חיים ערכיים ועוד. נסי להפוך את המחשבות השליליות שעולות בראשך לחיוביות. מרגיעות ואופטימיות. לדוגמא: עלינו לדאוג לרווחת בילדים בעתיד - ב"ה יש לנו ילדים בריאים ושמחים ומלאי חיים. ב. אוכל בריא – אכילת פחמימות פשוטות (דוגמת סוכר לבן, עוגיות), חטיפים מתוקים, קפאין ואלכוהול, שמנים מזוקקים ומזון מעובד, עלולה להחמיר את תסמיני המתח הנפשי. מה כן מומלץ לאכול? פירות וירקות טריים, חלבון באיכות טובה, דגנים מלאים, המכילים ויטמיני B, קטניות וחומצות שומן מסוג אומגה 3 – אלו הם חומרים חיוניים לגוף שמחזקים אותו ומאפשרים פעילות תקינה שלו ושל מערכת העצבים. צריכה של מזונות בריאים יכולה לסייע לשפר את רמת הלחץ הנפשי. ג. פעילות ספורטיבית - פעילות גופנית סדירה משפרת את מצב הרוח, גורמת להסחת דעת מדאגות, משחררת הורמונים מרגיעים ופורצת את מחסום המחשבות השליליות. פעילות קצבית, כגון הליכה, ריצה, שחייה וריקוד, יעילה במיוחד. ד. הרפיה - נסו לתרגל טכניקות הרפיה כמו תרגילי נשימות, דימיון מודרך ועוד אשר הוכחו כמרגיעות במצבי מתח ולחץ. תרגולים כאלה יכולים לשפר את מצב הרוח ולהפחית כאבים, אם יש. הכי חשוב שאת תקופת המתח לא תעברי לבד, אלא בשיתוף ובתמיכה של בעלך והאנשים הקרובים אליך. יום טוב
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il