- הלכה
- שאלות כלליות בברכות
הפסק בברכת המצוות
שאלה
השו"ע פוסק שאדם שמוריד את טליתו אפילו למעט זמן-חייב לברך שוב, והוא הדין בתפילין.
לעומת זאת מרן פוסק שאדם הנמצא בסוכה ויוצא וחוזר לאלתר - לא צריך לברך שוב. מהי הסיבה להבדלים בהלכה בין המקרים הנ"ל? הרי בכולם מדובר על ברכת המצוות וצריך להיות אותו דין!
תשובה
בתפילין וציצית, זמן המצוה הוא בזמן שמניחים תפילין ומתעטפים בציצית. לאחר מכן כאשר הוא מוריד אותם, נגמרת המצוה, ולכן צריך לחזור ולברך אם רוצה לקיים מצוות אלו שוב. אבל בסוכה המצוה היא שהסוכה תהיה דירתו של האדם. האדם יוצא ונכנס לדירתו תדיר, ואין זה נקרא שהוא מסיח דעתו מביתו, אף-על-פי שיצא ממנו. לכן בסוכה לא צריך לברך שוב.
נוסח ברכת ברוך שפטרני - ’המילה שלזה’
הרב בנימין במברגר | כ"ה טבת תשפ"ג
עיקר וטפל
כולל הלכה בית אל | י"ט תמוז תשפ"ב
עיקר וטפל
כולל הלכה בית אל | י"ח תמוז תשפ"ב

עניית ברוך הוא וברוך שמו
הרה"ג דוב ליאור | כ"ג אדר ב' תשע"ד

הרה"ג דוב ליאור
לשעבר אב"ד ורב הישוב קרית - ארבע. נשיא ישיבת "בית אורות"

שרוולים לילדות
כ"ט שבט תשס"ב

נקמה בגויים
ו אדר תשס"ב

יחס אמוני לפיגועים
ו אדר תשס"ב

אורח מעדה אחרת
ל שבט תשס"ב

זמן "צאת הכוכבים"
רבנים שונים | כ"ב מרחשון תשע"א

ברכה על כדורי שוקולד עם קמח
הרב יצחק בן יוסף | א אלול תשע"ג

תפילה בציבור לחולה בשפעת מדבקת
הרה"ג יעקב אריאל | ה שבט תשע"א
זמן עשר מכות מצרים
הרב יוסף אפריון | כ"ט אייר תשע"א
מכירת מוצר שמוגן בפטנט בחנות איביי
הרב משה מאיר אבינר | ב שבט תשפ"ג

נישואים בין-עדתיים
הרה"ג יעקב אריאל | ג שבט תשפ"ג
