- הלכה
- קריאת שמע וברכותיה
האם חובה לומר את קריאת שמע עם טעמי המקרא?
שאלה
האם מלכתחילה על השליח ציבור בפרט (והציבור בכלל) לומר את קריאת שמע ופרשותיה בטעמי המקרא או שאין חובה הלכתית לכך ומספיק רק להגות נכון את המילים?
תשובה
שלום וברכה,
כתב השו"ע (סימן ס"א, סעיף כ"ד)-
צריך לקרות קריאת שמע בטעמים כמו שהם בתורה.
אמנם זה לא מעיקר הדין, וכפי שכתב הב"י בעצמו-
ולא ראינו ולא שמענו שום מקום שנוהגים לקרותה בטעמיה הכתובים בתורה אלא שעכשיו מקרוב נהגו קצת חזנים לקרותה בטעמיה הכתובים בתורה וכן ראוי לנהוג מאחר שרבינו מפרש כן
וכן כותב הרמ"א על דברי השו"ע-
אבל לא נהגו כן במדינות אלו, ומ"מ המדקדקים מחמירים בכך.
וכתב המשנה ברורה שם (ס"ק לז)-
אך שצריך ליזהר לפסוק במקום הראוי להפסיק לפי הענין כדי שיהיה טעם והבנה לדבריו ע"כ יראה לקרותה בנחת.
סיכום: נכון להדר ולקרוא את קריאת שמע בטעמיה, אך זה לא מעכב. אמנם ודאי חייבים להקפיד על פיסוק נכון כדי לשמור על המשמעות של הפסוקים.
ענית אמן לברכות קריאת שמע
הרב משה מאיר אבינר | כ תשרי תשפ"ב

לחזור לקרוא קריאת שמע שוב..
הרב אלישיב קפקה | כ"ז ניסן תש"פ
אהבה רבה או אהבת עולם?
הרב אביעד תפוחי | כ"ד תשרי תשפ"ב

סיום ברכת קריאת שמע
הרב אוריאל טויטו | ל אב תשס"ח
הרב אביעד תפוחי
ראש כולל דיינות שדרות, ואב בי"ד ברשת גזית-ארץ חמדה
הנחת תפילין ללא ברכה
כ"ו אב תשפ"א
צורה של מאפים
כ"ד אב תשפ"א
מה היחס לחילונים בהלכה?
ד אלול תשפ"א
מעין שלוש על פירות מא"י ומחו"ל
כ"ו אב תשפ"א
נר לעילוי נשמה
הרב חיים שריבר | כ"ב שבט תשע"ח
להיכנס לשירותים עם תפילין
הרב חגי לרר | כ"ז תמוז תשע"ה

עלייה לקבר בהריון
הרב עזריה אריאל | ב אייר תשע"ו
עליה להר-הבית
הרב אליעזר מלמד | ט"ז אדר תשס"ב

איך אפשר שלא לחטוא בהסתכלות ובהרהורי עבירה
הרב ש. יוסף וייצן | כ"א אייר תשפ"ב

מעשר כספים לארגונים חוץ-פרלמנטריים
הרב שמואל אריאל | י"ח אייר תשפ"ב

מה לגבי הנאה מחילול שבת?
מכון התורה והארץ | י"ט אייר תשפ"ב
