- משפחה, ציבור וחברה
- בירורי אמונה, הלכה ועוד
כי לא יטוש ה’ עמו?
שאלה
כיצד ניתן להמשיך להגיד ולשיר "כי לא יטוש ה’ עמו ונחלתו לא יעזוב" אחרי גירוש היהודים מגוש קטיף וצפון השומרון, הרי ראינו שהקב"ה עזב את נחלתנו - גוש קטיף?
תשובה
שאלה זו שאלה עתיקת יומין היא. בפעם הראשונה שגורש עם ישראל מאדמתו בזמן השופטים ואחר כך בזמן המלכים נשאלה שאלה זו. התשובה שניתנה היא שברמת הנצח הקב"ה לא עוזב את עם ישראל ולא עוזב את הארץ. גם העזיבה הזמנית של עם ישראל את הארץ היא מתוך מגמה והשגחה אלוקית שנחזור לארץ הזאת. הקשר בין עם ישראל לבין ארץ ישראל הינו קשר נצחי שאי אפשר לנתקו. אפשר לעכבו לתקופה מסויימת. אולם דבר אלוקינו יקום ויתגבר על כל המניעות.

לב מלך ביד ה’
הרה"ג דוב ליאור | ד אלול תשס"ה

הארכת אבילות בין המצרים
הרה"ג דוב ליאור | ט תמוז תשס"ו

לבישת דיסקית לבנות
הרב שלום אילוז | ט"ו אב תשס"ו
מתי נשלב ידיים?
הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א | ו טבת תשס"ז

הרב ש. יוסף וייצן
רב היישוב פסגות ור"מ בישיבת בית אל.

כשרות סכינים
ו סיון תשס"ה

כניסה לאתרים שליליים
ט"ז אייר תשס"ג

התפשרות למען קירוב לבבות
ז סיון תשס"ה

נטילת ידיים אחרי הנחת תפילין
ו סיון תשס"ה

דיבור אחרי קריאת שמע שעל המיטה
הרב עזריה אריאל | כ"ו מרחשון תשע"ד
הקשת בענן
הרב בנימין במברגר | א שבט תשע"א
הקשת בענן
הרב בנימין במברגר | א שבט תשע"א
מה מברכים על רעידת אדמה?
הרב רואי מרגלית | כ"ג אדר תשס"ד
מיכל בת שאול
הרב חיים שריבר | ט"ו שבט תשפ"ג
כניסה למקור מים בזמן מחזור
הרב בנימין במברגר | ט"ז שבט תשפ"ג

שלושת השבועות - לא לעלות החומה
הרה"ג יעקב אריאל | ט"ו שבט תשפ"ג
