- תורה, מחשבה ומוסר
- שאלות פרטיות בסוגיות שונות
177
שאלה
שלום,
כלומר, במשנה ה, הקונה קנה את תאנים שהמוכר קטף כבר וסיים את המלאכות שדרושות לתאנים.
יש לי עוד שתי שאלות על הנושא :
1.מה השוני בין העיסקא שמתרחשת במשנה ה לעיסקאות שבתחילת משנה ו ובסיום משנה הזו?
2.ומדוע גם במשנה ו רשום שיש לאכול אחד אחד, האם גם שם מדובר בפירות שנגמרה מלאכתן?
תודה
תשובה
בס"ד
שלום וברכת ד'
1. במשנה ה' הקונה מקבל כל מה שהמוכר נותן לו, ועל כן המקח גמור ואין לקונה כל זכות עמידה או התנגדות. וממילא אסור לו לאכול אפילו אחד אחד, כיוון שהקניין כבר נעשה. במשנה ו' המקח היה על פי מה שיבחר הקונה, ועל כן המקח לא מוחלט ויכול לאכול אחד אחד.
2. משעת הקטיף נגמרה כבר מלאכתו, אין צורך במירוח וכדו', על כן יכול לאכול רק אחד אחד.
חודש טוב ומבורך
בברכת התורה והארץ
הרב יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ
כפר דרום אשקלון
קידושין ה עמוד א
הרב חיים שרייבר | ד אייר תשפ"ה
חזרתיות על סיפורים בגמרא
הרב חגי לרר | ט אייר תשפ"ה
מסכת ברכות דף מה
הרב חיים שרייבר | ב אייר תשפ"ה

נבואה שלא התגשמה?
הרב רפאל וסרטיל | כ"א שבט תשע"ג
האם מותר להסתפר בליל ל"ג בעומר לצורך חשוב
הרב נועם דביר מייזלס | י"ז אייר תשפ"ב
תספורת בל"ג בעומר - בכל השנים
הרב דניאל קירש | י"ח אייר תשפ"ב
