- תורה, מחשבה ומוסר
- שאלות פרטיות בסוגיות שונות
המשך לשאלה בנושא מעשרות
שאלה
שלום רב,
לפי מה שהבנתי, אמרת שאסור לאכול אחד אחד לפי דעתו של רבי מאיר.
1.מה הכוונה לוקט אחד אחד או אוכל אחד אחד, האם הכוונה שלוקח כל פעם אחד?
2.לא הבנתי מה ההבדל בין העסקא בתחילת משנה ו לסוף משנה ו, תוכל להסביר זאת שוב(האם בסוף משנה ו מדובר בעסקא בה הקונה קונה פירות שמחוברים לעץ, אך לא קוטף אותם בינתיים, בעוד שבתחילת משנה ו, מדובר בעסקא בה הקונה קונה פירות שמחוברים לעץ וקוטף אותם בעת הקנייה?)?
סליחה שאני שואל כל כך הרבה שאלות,
תודה וצום קל.
תשובה
בס"ד
שלום וברכת ד'
1. נכון, לוקח אחד ואוכל וכן הלאה.
2. בתחילת משנה ו' בשעת המקח הוא קונה מה שהלוקח יבחר כשיתלוש, ואילו בסוף משנה ו' הוא כבר ציין בשעת המקח את התאנים שיתלוש בעתיד, ועל כן זה נחשב להיות קניין במחובר לקרקע שלא קונה.
צום החמישי לששון ולשמחה
הרב יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ
בעל שגלה לעיר מקלט האם אשתו גולה עימו?
הרב דניאל קירש | כ"ד כסלו תשפ"ג
נושא שכר
הרב חיים שריבר | י"א כסלו תשפ"ג

גלות השכינה - המשך
הרב דוד חי הכהן | ד כסלו תשפ"ג
מהי "תשובה גנובה"?
הרב חיים שריבר | י"א כסלו תשפ"ב

מכון התורה והארץ

כשרות מזון מלכות
א כסלו תשס"ג

כרוב ניצנים
כ"ה טבת תשס"ג

ביעור פירות שביעית לאחר זמן הביעור
ד תשרי תשס"ג

הפרשת תרומות בספק
כ"ח טבת תשס"ג
שיפוץ ומעבר דירה בשלושת השבועות
הרב חיים שריבר | כ"א תמוז תשע"ו

אבל המתפלל בבית הכנסת - אמירת תחנון
הרב יצחק בן יוסף | כ"ז שבט תשע"ט

איך לקבל תענית יחיד
הרב יצחק בן יוסף | כ מרחשון תשע"ג

מה אומרים בניחום אבלים
הרב ש. יוסף וייצן | כ"ו תמוז תשס"ח

שמיעת שיחה מקונסרבטיבי
הרה"ג יעקב אריאל | ז שבט תשפ"ג
האם משחת ידיים נחשבת חציצה לנטילת ידיים?
כולל הלכה בית אל | ד שבט תשפ"ג

כניסה למוזיאון בשבת
הרב שמואל אריאל | ז שבט תשפ"ג
