- פרשת שבוע ותנ"ך
- קדושים
לימוד השיעור מוקדש להצלחת
עם ישראל
בכך שהוא מתאר את עצמו כך, הקב"ה מבטיח לנו שיש תכלית לחיינו ולמעשים שלנו. הוא רוצה שנתקדש בכל רגע בחיינו, בכל מעשינו ושנלמד את העולם את דרכיו ואת ערכיו. ההקדשה שלו, המסירות שלו אלינו, נסתרת לעתים ולא תמיד ברורה לנו, אך היא מתמשכת ונצחית.
גם ההקדשה וההתמסרות שלנו אליו ולתורתו צריכה להיות בעלת אותו אופי, מתמשכת ונצחית. במובן זה קדושה איננה רק צדיקות ואדיקות, גם אם זאת תכונה נאצלת, אלא גם התמדה ונחישות ואפילו עקשנות, אם תרצו. העם קשה העורף הוא גם עם קדוש ומסור. תחושת הנאמנות החזקה הזאת והנחישות הזאת ברוח ובמעשה היא באמת אחת מתכונות היסוד של היהדות וההיסטוריה היהודית.
אין זה מקרה שהפרשה הזאת בתורה מכילה מספר גדול מאוד של מצוות, מפני שמסירות ונאמנות יכולות להיתרגם להתנהגות רק על ידי שגרה, פולחנים ומעשים. זאת הסיבה שהמשנה עצמה אומרת "רצה הקב"ה לזכות את ישראל, לפיכך הרבה להם תורה ומצוות". רק במשטר כזה של מעשים יכולים בני האדם לפתח נאמנות, תכלית ומחויבות איתנה לרעיונות ולערכים.
כולנו חיים בתוך הרגלים, ופיתוח הרגלים טובים מאפשר לנו להפוך לאנשים טובים. הרגלים טובים דורשים תרגול וחזרה, נחישות ומשמעת. אין קיצור דרך אל הקדושה או המסירות ואין אמונה קלה או דת נוחה. לכן בחיי היומיום היהודי מכותר מכל צדדיו במצוות האל.
כל דבר בחיים יכול להפוך לקדוש ולהיות מוקדש לעבודת האל. אין שום דבר בחיים שהוא באמת אך ורק חולין, נטול קדושה. הגישה של האדם כלפי האירועים והמעשים ותחושת הקדושה והמסירות שמלווה את מעשיו הן אלה שמגדירות את הקדושה ואת ההקדשה של כל מעשה ושל כל פן בקיום שלנו. שפע המצוות נועד להשיג את התכלית הקדושה הזאת ולהעניק משמעות נצחית לחיינו כפרטים וכחברה. מכאן נובע הציווי של הקב"ה שנהיה עם קדוש ומסור.
פרשת אחרי מות-קדושים תשס"ז
הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א | י"א אייר תשס"ז
הכניסה לקודש
שיחת מוצ"ש פרשת אחרי מות - קדושים תשפ"ג
הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א | ח' אייר תשפ"ג
גדר קיום המצוות שהן חובת הלבבות
הרב דוד דב לבנון | איר תשפ"ג
הדרך ליראת שמיים
הרב אביחי קצין | כג' ניסן תשס"ח
הסוד שמאחורי חגיגות פורים בעיר ירושלים
מהי המצווה "והלכת בדרכיו"?
חידוש כוחות העולם
פסח שני- החיבור של תורה וישראל
איך עושים קידוש?
דיני פלסטר בשבת
למה תמיד יש מחלוקת??
בריאת העולם בפרשת לך לך
מה צריך לעשות בשביל לבנות את בית המקדש?
הלכות שטיפת כלים בשבת
מה הייעוד של תורת הבנים?