- פרשת שבוע ותנ"ך
- וירא
לימוד השיעור מוקדש לעילוי נשמת
הרב מרדכי צמח בן מזל
קיים אברהם אבינו את כל התורה כולה לפני שנתנה: "וישמור משמרתי מצוותי חוקותי ותורותי", אפילו ערובי תבשילין. קיים - אבל לא הורה הלכה. אבל בתחום זה של הכנסת אורחים - הורה הלכה לדורות.
מי שהגיע מעצמו להכרה - "אם יש בירה יש גם בעל בירה", העמיק גם להבין על דרכי המבנה של הבירה וההכרה כי "עולם חסד יבנה" "יבנה" - ביצירה הראשונית ו"יבנה" בהמשך קיומו. לפיכך בנה גם הוא את עולמו האישי על יסוד החסד, בו ראה את דרך ה' שעליו לצוות את בניו ואת בביתו אחריו לעשות "צדקה ומשפט", ואין לך חסד גדול מהכנסת אורחים. וגם אם הם ערביים המשתחווים לאבק רגליהם, גם להם צלם אלקים והכנסתם והדאגה להם קודמת לקבלת פני השכינה.
כי השכינה, הנסתר שבה עמוק עמוק מי ידענו, הגלוי שבה - העולם שנוצר ונברא בחסד והמשך עשייתו הוטלה עלינו בחסד, כדרך בנינו. ואין לך קבלת שכינה גדול - מעשיית חסד, מהכנסת אורחים.
(התשנ"א)
תחילת החורבן: ביטול קרבן התמיד
ראיית המבט השלם
חידוש כוחות העולם
מה צריך לעשות בשביל לבנות את בית המקדש?
הלכות תשעה באב שחל במוצאי שבת
מה מיוחד בעבודת יום כיפור?
האם מותר לקנות בבלאק פריידי?
הזיכרון המשותף לראש השנה ושבת
שופר
ראש השנה בשבת: מה מחליף את התקיעות?
אי אפשר להילחם ברע בלי להביא חלופה!