הוא יודע את כל מה שיש לך לומר ואת כל מה שחסר לך, ולמרות זאת רוצה לשמוע את זה ממך > הוא יכול לפתור את הבעיות ולתת לך את מה שביקשת, אפילו כשהוא יודע שעדיף לך בלי זה > הקדוש ברוך הוא מתגלה אלינו בקרבה ואהבה, ואפשר לדבר אתו על הקטנות ולומר לו הכל. אין מה להתבייש.
גדול עלינו היום המפחיד הזה >>> נוצרנו בו בניגוד להמלצת המומחים>>> מאז אנחנו קונפליקט אחד גדול כל אחד מאיתנו שועל, נחש, שימפנזה וגם מלאך >>> תחשבו בגדול אבל תחליטו בקטן, יהיה מזה רעש
האם גם היום הגנב הקדוש היה מוכן למות? > הקיבוצניק רתח וצרח, כל האולם שמע אותו ואף אחד לא פספס, וזה היה מקסים > בתוך יום הפכה השאלה המציקה לתשובה מופלאה.
פסיכולוגית אחת גידלה את בנה יחד עם שימפנזה, ומי לדעתכם הוביל בהתפתחות? > אל תחיו רק בשביל שהכל יהיה בסדר, חבל על הזמן וחבל על החיים > כשאדם טובע במטלות החיים הוא מאבד את החלומות הגדולים ומתחיל לחוש את הכאב על כך
ספקות באמונה יכולים לתקוף אדם בגיל עשר ובגיל שמונים >>> המשותף לכל סוגי הספקות הוא הערעור ללא מוצא, כל תשובה שתענה לספק לא תספק אותו >>> עדיף לנוע מלעמוד, לקבל החלטה שרירותית מלהתייבש בצומת, לחתוך את עמלק במקום לספור אותו.
יש חומר שצריך ללמוד, ויש שעות שצריך להשקיע בשביל לחשוב על הדבר הזה, שנקרא הקדוש ברוך הוא ,ערמות המילים שיושבות לנו בראש ובפה אינן מעלות ואינן מורידות, אדם יכול לשקר שבעים שנה ובסוף לגלות שהשקרים שלו היו אמיתיים ,התוועדות לכבוד כ"ד טבת, יום הילולת האדמו"ר הזקן, בעל התניא.
אף אחד לא יכול להתעלם מדמותו של הרבי מליובאוויטש, מנהיג שהקרין והשפיע על העולם היהודי כולו בדור האחרון. האם הרבי יצר, נכנע או סלד מההערצה העצומה שהפכה אט אט לפולחן אישיות? אמירות מפתיעות בנושא מופיעות בספר My Rebbe שכתב הרב עדין אבן ישראל (שטיינזלץ). קטע מתוכו בתרגום בלעדי ל'קרוב אליך'. מוגש לרגל יום ההילולא שחל בג' בתמוז.
היופי שלה מורכב ממכלול ולא מפרטים, ונקודת ההשקה בין שמים וארץ. היא זאת שהופכת אותה למקום המדהים והרגיש ביותר בעולם >> האר"י הקדוש לא רצה לגור בירושלים בגלל המורכבות שלה, אין עוד עיר אחת בעולם שכל אבן בה מרעידה עולם ומלואו מכיוון שאין עוד עיר שמשמשת כשער השמים >> הרב עדין אבן ישראל, בן ירושלים, מדבר באהבה גדולה
על העיר שחוברה לה יחדיו