ישיבה - בשביל זה יש אינטרנט

דת הראלים - המשך | שאלות ותשובות | אתר ישיבה

Bookmark and Share RSS לנושא זה Rss אפשרויות חיפוש
שלום אורח, ( התחבר / הרשם )


כ מרחשון תשע"ז

דת הראלים - המשך


הרב עזריה אריאל

שאלה:
תודה רבה. זה ממש עזר לי שהסתכלת בספר שלהם, מה שהיה כתוב שם על מגדל בבל באמת היה מצחיק..

יש לי עוד קצת שאלות:
1. הם טוענים נראה לי ש"בני האלוקים" זה עמ"י, אבל עדיין לא היינו באותה תקופה, רציתי לשאול האם יודעים מתי אברהם נולד (שממנו התחיל העם היהודי)? ומתי היה מגדל בבל והנפילים? זה באמת קרה לפני?

2. את בראשית רבה פרשה ח’, ט’ – מתי כתבו? האם זה התורה שבעל פה? אני לא כ"כ מבינה בזה כי אני חוזרת בתשובה..

3. איך אני יודעת שבאמת לא הוסיפו לתנ"ך פסוקים במהלך הדורות?

4. אגב, האם כתוב בתורה שאסור לקיים יחסי אישות עם מי שרוצים? (לשלמה המלך היו 1000 נשים).

5. ראל היה יהודי מצד אבא, אמא שלו היתה נוצריה, האם אדם כזה באופן כללי יכול להיות משיח? או שהמשיח חייב להיות יהודי מצד אמא?

6. איזה עוד סימנים יש לאדם שהוא משיח? הוא חייב להיות חכם בתורה נגיד? כמו רב?

7. מי כתב את עיקרי האמונה ואיך יודעים שהם נכונים?

8. וכן, הרב צודק שיש שם נצרות, בפסוק שכתבתי "עם ישראל....אתם תפוזרו שוב בגלות." ההמשך הישיר של הפסוק הוא "אילו לפני אלפיים שנה הכרתם בכך שישוע אכן היה שליחנו, כל הנוצרים בעולם לא היו נוצרים כי אם יהודים ולא היו פוקדות אתכם הצרות שפקדו אתכם והייתם נשארים שגרירינו, במקום שתפקיד זה יינתן לאנשים אחרים, שבחרו לעצמם למושב את רומא. לפני אלפיים שנה לא הכרתם בשליחנו ולכן לא ירושלים, כי אם רומא, היא זו שזכתה. עכשיו יש לכם הזדמנות נוספת ששוב תהיה זו ירושלים. אם לא תנצלו אותה, ארץ אחרת תאכסן את שגרירותנו ולא תהיה לכם עוד זכות על הארץ שבחרנו לכם."
פשוט לא כתבתי את הפסוק זה כי חשבתי שזה מיותר.. אבל באופן כללי, אולי באמת יצאנו לגלות כי לא האמנו בישו?

9. אם הם מציירים חייזר על הספר (לפני כמה שבועות ראיתי שיש להם ספר "האמת על אלוקים" עם ציור של חייזר), הם עוברים בעצם על איסור "לא תעשה לך פסל או תמונה"?

תודה רבה רבה!! זה עוזר לי המון!

השאלה נשאלה בהמשך לשאלה "שאלות על "דת הראלים" והחייזרים"

תשובה:
לשואלת, שלום וברכה!

1. סדר הזמנים: הנפילים, מגדל בבל, אברהם אבינו: קראי נא את פרשיות בראשית ונח כסדרן, המספרות על ראשית האנושות לפי סדר הדורות, ותראי את סדר הדורות: עשרה דורות מאדם הראשון ועד נוח, ועוד עשרה מנוח עד אברהם אבינו (סדר זה מוזכר באופן תמציתי ומקוצר גם בספר דברי הימים-א פרק א). הנפילים מוזכרים בתורה עוד לפני המבול, הרבה לפני אברהם אבינו. מגדל בבל היה בימי פלג (בראשית י, כה), והוא הדור החמישה עשר. אמנם אברהם אבינו נולד (בשנת 1948 לבריאה, לפי המספרים בפרשת בראשית ונוח של גילאי כל הדורות בזמן לידת הדור הבא) עוד בחיי פלג, וחז"ל אומרים שאברהם אבינו היה חי בזמן מגדל בבל ('סדר עולם רבה' פרק א). בכל אופן, מהחישובים בתורה ברור שזה היה לפני לידת יצחק אבינו, ובוודאי בטרם היה המושג "בני ישראל".

2. 'בראשית רבה' הוא מדרש קדום של חכמינו זכרונם לברכה, חלק מהתורה שבעל פה (נכתב בערך לפני 1600 שנה).

3. איך יודעים שלא הוסיפו פסוקים לתנ"ך במשך הדורות? - העריכה הסופית של התנ"ך נעשתה בידי אנשי כנסת הגדולה, בתחילת ימי בית המקדש השני, לפני כ- 2500 שנה. האם יש הוכחה שלא הוסיפו לו פסוקים? מכיוון שעם ישראל התייחס בקדושה רבה לתנ"ך, לא הגיוני שמישהו היה יכול להכניס בו פסוקים חדשים. עובדה היא שכיום התנ"ך שבכל עדות ישראל הוא אחיד (חוץ מהבדלים בכמה אותיות בודדות).

4. יחסי אישות ללא נישואין - בתורה לא כתוב בפירוש שהדבר אסור, אבל ניתן להבין זאת מכמה פסוקים (ראי ספר שמות פרק כב פסוק טו וספר דברים פרק כג פסוק יח וברש"י). יש מחלוקת בפוסקים על הגדרת האיסור וחומרתו, ואין כאן המקום להרחיב. לגבי שלמה המלך, שנשא אלף נשים, מדובר על מעמד מיוחד של "פילגש", מעין חברה קבועה ולא משהו אקראי ומזדמן. יש ויכוח בפוסקים על מעמד הפילגש, האם מדובר באשה שלא קיבלה קידושין בכלל, או קיבלה קידושין אבל אין לה כתובה. לפי דעת הרמב"ם, זהו היתר מיוחד למלך (ראי הלכות אישות פרק א הלכה ד ובראב"ד, והלכות מלכים פרק ד הלכה ד). בכל אופן, ודאי ששלמה המלך אינו דוגמה: הוא עבר על האיסור למלך "לא ירבה לו נשים" (דברים פרק יז פסוק יז).

5. המשיח, כמו כל מלך בישראל, צריך להיות יהודי מצד אמו, כמו שכתוב "מקרב אחיך תשים עליך מלך" (דברים פרק יז פסוק טו; רמב"ם הלכות מלכים פרק א הלכה ד).

6. סימני המשיח - על המשיח נאמר בספר ישעיהו (פרק יא): "וְיָצָא חֹטֶר מִגֵּזַע יִשָׁי וְנֵצֶר מִשָּׁרָשָׁיו יִפְרֶה. וְנָחָה עָלָיו רוּחַ ה', רוּחַ חָכְמָה וּבִינָה, רוּחַ עֵצָה וּגְבוּרָה, רוּחַ דַּעַת וְיִרְאַת ה'. וַהֲרִיחוֹ בְּיִרְאַת ה', וְלֹא לְמַרְאֵה עֵינָיו יִשְׁפּוֹט וְלֹא לְמִשְׁמַע אָזְנָיו יוֹכִיחַ. וְשָׁפַט בְּצֶדֶק דַּלִּים וְהוֹכִיחַ בְּמִישׁוֹר לְעַנְוֵי אָרֶץ, וְהִכָּה אֶרֶץ בְּשֵׁבֶט פִּיו וּבְרוּחַ שְׂפָתָיו יָמִית רָשָׁע. וְהָיָה צֶדֶק אֵזוֹר מָתְנָיו וְהָאֱמוּנָה אֵזוֹר חֲלָצָיו". כלומר, הוא צריך להיות חכם ונבון, גיבור, ירא שמיים, ופועל להשלטת צדק בעולם. על הפרטים המדויקים, האם הוא צריך להיות כמו רב או אפילו נביא, הדעות חלוקות (ראי הלכות מלכים פרק יא הלכה ג בדברי הרמב"ם והראב"ד). לדעת הרמב"ם (הלכה ד), ההוכחה להיותו של מישהו משיח איננה על פי הסימנים המוקדמים בלבד, אלא הצלחתו בפועל לממש את חזון הגאולה השלמה.

7. עיקרי האמונה - מי שניסח באופן מסודר את שלושה עשר עיקרי האמונה הוא הרמב"ם, בפירושו למשנה (הקדמה לפרק 'חלק' במסכת סנהדרין). המקור לכל מה שכתב הוא בעיקר התנ"ך וגם דברי חז"ל. יש שחלקו עליו בפרטים מסוימים ואמרו שפרט זה או אחר אינו נחשב לעיקר באמונה ומי שחולק עליו איננו בגדר "כופר" (ראי ברמב"ם הלכות תשובה פרק ג הלכה ז ובהשגת הראב"ד). בכל אופן, דת הראלים כופרת בעיקרים היסודיים ביותר המפורשים בתנ"ך והם אחדות ה' ונצחיות תורתו, ככתוב בתורה בהרבה מקומות שהיא "חוקת עולם לדורותיכם". למשל, בפסוקים על מצוות השבת שחלק מהם אנחנו אומרים בקידוש בשבת בבוקר: "וְאַתָּה דַּבֵּר אֶל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל לֵאמֹר אַךְ אֶת שַׁבְּתֹתַי תִּשְׁמֹרוּ כִּי אוֹת הִוא בֵּינִי וּבֵינֵיכֶם לְדֹרֹתֵיכֶם לָדַעַת כִּי אֲנִי ה' מְקַדִּשְׁכֶם... וְשָׁמְרוּ בְנֵי יִשְׂרָאֵל אֶת הַשַּׁבָּת לַעֲשׂוֹת אֶת הַשַּׁבָּת לְדֹרֹתָם בְּרִית עוֹלָם. בֵּינִי וּבֵין בְּנֵי יִשְׂרָאֵל אוֹת הִוא לְעֹלָם, כִּי שֵׁשֶׁת יָמִים עָשָׂה ה' אֶת הַשָּׁמַיִם וְאֶת הָאָרֶץ וּבַיּוֹם הַשְּׁבִיעִי שָׁבַת וַיִּנָּפַשׁ" (שמות פרק לא). מאחר שלפי דת הראלים היום לא צריך לשמור שבת, ברור שזוהי כפירה מוחלטת.

8. "אולי באמת יצאנו לגלות כי לא האמנו בישו?" - זה מה שהנוצרים סיפרו לנו במשך קרוב לאלפיים שנה. אבל עכשיו הגיע הזמן לשאול אותם: ולמה חזרנו מהגלות? כי התחלנו להאמין בו?!

אבל העיקר: אפשר להעלות הרבה השערות, ורק פתי יאמין לכל דבר שאולי אפשרי. אי אפשר לבסס על זה את החיים. על אמיתות התורה יש לנו הוכחות, ולכן את התשובות לשאלה למה גלינו ולמה חזרנו נחפש בתורה. והתשובות כתובות - גלינו כי לא שמרנו כראוי על התורה (ראי ויקרא פרק כו ודברים פרק כח), וחזרנו כי המשך מציאותנו בגלות הוא חילול השם (ספר יחזקאל פרק לו), ולכן עלינו לחזור לארץ כדי לקיים את התורה במלואה.

9. ציור חייזר על ספר - אכן, מי שמצייר חייזר או כל ציור אחר וטוען שזהו מראהו של אלוקים עובר על איסור "לא תעשה לך פסל וכל תמונה".


השאלה "חייזרים" נשאלה בהמשך לשאלה זו.


ברצוני לשאול שאלה בהמשך לתשובה זו





את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il