- הלכה
- הפסק בתפילה
עניין אמן באלוקי נוצר
שאלה
שלום וברכה. האם מותר לענות אמן באלוקי נצור לפני יהי לרצון השני שבסוף שמונה עשרה. תודה
תשובה
שלום רב.
מנהג בני אשכנז - שעונים רק אמן יהא שמיה רבה, ואמן אחרי דאמירן בעלמא.
מנהג רוב בני ספרד - לענות בחמישה אמנים הראשונים של הקדיש.
מנהג עולי בבל ומקצת מבני אשכנז - לענות על כל אמן.
מקורות :
לדעת המ"ב (קכ"ב א') נראה שדינו כאמצע ברכות קריאת שמע, וכמו שכתב בסימן ס"ו לענות רק על אמן יהא שמיה רבה ועל דאמירן בעלמא. וכך נוהגים רבים מבני אשכנז. אך בשו"ת יביע אומר (חלק י', וכן ביחו"ד ה' י') וכך נוהגים מבני ספרד, עונים על חמישה אמנים ראשונים שהם עיקר הקדיש, כיון שהוא סובר ע"פ פוסקים רבים שדין אלוקי נצור כדין בין הפרקים של ק"ש. ודעת הבא"ח (בשלח כ"ד), וכן דעת הקיצושו"ע, שעונים על כל אמן.
בברכה רבה,
טעות בברכות תפילת עמידה
הרב יוסף אפריון | כ"ו שבט תשע"א

דיני תפילה
הרב יצחק בן יוסף | ט"ז מרחשון תשפ"א
לבריאות באמצע פסוקי דזמרה
הרב רואי מרגלית | ה אדר א' תשפ"ב
האם מפסיקים בתפילה באמצע אזעקה?
הרב משה מאיר אבינר | ג סיון תשפ"א

הרב נועם דביר מייזלס
רב קהילה בבית אל ודיין בבי"ד לממונות "שערי הלכה ומשפט".

הטבלת בקבוק עשוי נחושת
ב שבט תשע"ט

אמירת קדיש על הורים ועל שאר קרובים
ה תמוז תשע"ח

אזכרה בשנה מעוברת למנהג הספרדים
י"ז טבת תשע"ט

השתתפות אבל בהכנסת ס"ת שהכניס לע"נ אמו בתוך השנה לפטירה
ג טבת תשע"ט
הכשרת מנגל לפסח
הרב יוסף אפריון | י"א אייר תשע"ו
האם קמח חמץ?
הרבנות הראשית לישראל | ב ניסן תשע"ג

מאכלים כשרים לפסח
מכון התורה והארץ | ד ניסן תשע"א

הכשרת סיר הנינג'ה לפסח
הרב נועם דביר מייזלס | ד ניסן תשפ"ב

הדפסת עבודה בחול המועד
הרב יצחק בן יוסף | ח ניסן תשפ"ג

שאלה חשובה
הרב אליקים לבנון | ח ניסן תשפ"ג
ביעור שביעית - האם ניתן להפקיר בבית
הרב משה מאיר אבינר | ט ניסן תשפ"ג
