בית המדרש

  • מדורים
  • סיפורים נוספים
לחץ להקדשת שיעור זה

מעייני הישועה

אם הסתימה לא תיפתר, אני לא נשארת בבית הזה!" אמרה יעל לבעלה עופר.

undefined

עודד מזרחי

חשוון תשע"ז
3 דק' קריאה
עופר ויעל, זוג חוזרים בתשובה, היו נשואים כעשר שנים וזכו להביא לעולם ארבעה ילדים.
עופר היה עוזר מלמד בתלמוד תורה ויעל הייתה גננת מחליפה ובעיקר עקרת בית.
הם גרו בפאתי שכונה חרדית בירושלים. החיים לא היו קלים בשבילם. לא הייתה להם דרך ברורה והם הרבו להתקוטט. באותה תקופה התוודעו לרב עולמי שלימד והנחה אותם בדרך פנימית ואנושית מאוד.
באחד הבקרים אחד מילדיהם הוריד את המים באסלה, ולפתע מי ביוב סרוחים עלו והציפו את חדר השירותים והמקלחת של הילדים. זה היה כמובן מאוד לא נעים. לאחר שבקושי הצליחו לשלוח את הילדים לבית הספר, עופר הזעיק שרברב שהגיע כעבור כמה שעות. השרברב ניסה לפתוח את הסתימה בעזרת קפיץ ברזל פשוט, ולאחר שנכשל הכניס קפיץ ברזל גדול באורך 6 מטר המחובר למכונה חשמלית, ובכל זאת לא הצליח לשחרר את הסתימה.
השרברב אמר שינסה לפתוח את הסתימה דרך השירותים הנוספים. הוא העביר את המכונה לשם, ובמשך שעה ארוכה השחיל את הקפיץ והפעיל את המכונה המטרטרת ועדיין לא הצליח. המצב היה בכי רע. כל הבית היה מטונף במי שופכין והבעיה נותרה בעינה.
"מה עוד אפשר לעשות?!", שאל עופר את השרברב.
"אוכל להביא לכם מכשיר משוכלל יותר שנקרא מפלצת, שיכול להגיע עד סוף צינור הביוב, אבל לא בטוח שזה יעזור. כנראה שנצטרך לזהות את הסתימה ומיקומה המדויק בעזרת מצלמה מיוחדת, ואז נצטרך לשבור מרצפות ולהחליף את צינור הביוב הישן שלכם".
עופר בקושי העז לשאול: "כמה יעלה התיקון של המפלצת וכמה יעלו שבירה ותיקון?"
"התיקון של המפלצת יעלה אלף שקלים, ולגבי שבירת המרצפות, אי אפשר כרגע לדעת. זה יכול לעלות כמה אלפים ואולי יותר. צריכים לראות מה בדיוק הבעיה..."
"מתי תוכל לבוא?" שאל עופר.
"רק בעוד שלושה ימים", ענה, וכך נקבע.
חדר השירותים והמקלחת של הילדים נשאר מושבת. יעל החלה לנקות את הבית ואווירה קשה מעורבת בריחות לא נעימים השתררה בבית.
"אם זה לא יסתדר, אני לא נשארת בבית הזה!" אמרה יעל.
"אי אפשר לעבור כעת דירה", טען כלפיה עופר, "זו דירה שלנו ועד שהגענו אליה יצאה לנו הנשמה".
המצב היה טעון מאוד ועופר התפלל בלבו שהסתימה הקשה תתוקן על ידי המפלצת ולא יהיה צורך לשבור מרצפות. מצבם הכלכלי היה קשה בלאו הכי.
ביום רביעי הגיע עופר לשיעורו של הרב עולמי. בקושי הצליח להתרכז בדבריו המאלפים, ובסיום ניגש לדבר עם הרב. לא היה נעים לו לדבר על עניינים ארציים ושפלים, ובכל זאת הרגיש שעליו לבקש ברכה על הסתימה הקשה, שפוגעת בכלכלתם ובשלום ביתם.
הרב בירכו: "יהי רצון שהסתימה תיפתח בדרך הכי קלה בעולם!"
ואז יואל, חבר שמשתתף בשיעור, שמע על הצרה והציע את עזרתו. כשהגיע ביקש פומפה והחל לפמפם במרץ. מי שופכין הציפו את חדר המקלחת.
"תנקה ותבדוק מה קורה", אמר לעופר ומיהר לביתו. עופר גרף, כמעט בייאוש, את מי השופכין לתעלת הניקוז, ומחמת ודאותו שהבעיה לא תוקנה, לא בדק את המצב.
למחרת בתשע בבוקר הגיע השרברב לרחובם הצר עם משאית קטנה. לאחר מכן נכנס וביקש לראות את מצב הסתימה. "אין שינוי", אמר עופר, פתח את חדר המקלחת, ניגש לאסלה והוריד את המים כדי להראות לו איך הכול צף ועולה מתעלת הניקוז וממלא את החדר בצחנה.
המים ירדו באסלה, אבל מי השופכין לא עלו.
עופר הופתע והוריד שנית את המים. במקום מי שופכין נשמע בתעלת הניקוז קול פכפוך של מעיין בחיק הטבע...
לא היה נעים לו מהשרברב שניצב דרוך כקפיץ בפתח החדר, ומאידך החלה תקווה לפעם בלבו: האם ייתכן שהסתימה הקשה, שקפיץ חשמלי ארוך לא פתח אותה, פשוט הסתדרה עם הפומפה?
הוא ניסה להוריד את המים שוב ושוב. המים המשיכו לפכפך בעליצות בתעלת הניקוז כמעייני הישועה...
"אני לא מבין מה קורה פה!" התנצל בפני השרברב, "כמו שראית בפעם הקודמת, הכול פה היה סתום לגמרי. אתמול חבר שלי ניסה לפתוח את הסתימה עם פומפה, אבל לא בדקתי את הסתימה כי לא האמנתי שהוא יצליח".
"אתה לא צריך להתנצל", אמר השרברב, "יש לי עוד עבודות היום. תנסה בשעות הקרובות לבדוק כל חצי שעה מה המצב, ואם תהיה בעיה, תתקשר אליי ואגיע".
עופר לא התקשר כל אותו יום. הכול חזר למקומו בשלום כאילו לא אירע דבר.
"זה בזכות הברכה של הרב עולמי, בסיוע הפמפום של יואל", אמר לאשתו.
"אם יש ברכה בבית הזה, אני נשארת כאן עד מאה ועשרים!" הכריזה לאושרו.
באותו יום הניחה יעל גזרים מקולפים בסיר כדי להכין צימעס לכבוד שבת. כעבור רבע שעה הריחה ריח שרוף. לאחר מכן הניחה את הסיר עם גזרים חדשים, ושוב הסיחה את דעתה והגזרים נשרפו.
"אף פעם לא קרה לי דבר כזה", אמרה לעופר, "אולי זה אומר משהו?"
הוא הרהר מעט ואמר בחיוך: "יש בזה רמז משמיים בשבילנו. שני גזרי הדין שהיו עלינו בגשמיות וברוחניות - לשבור את הבית ואת שלום הבית - התבטלו ואינם..."

ליצירת קשר לסיפור בעל מסר יהודי שחוויתם: odedm@neto.net.il



את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il