ישיבה - בשביל זה יש אינטרנט

ברור פירוש עצה מליקוטי עצות | שאלות ותשובות | אתר ישיבה

Bookmark and Share RSS לנושא זה Rss אפשרויות חיפוש
שלום אורח, ( התחבר / הרשם )


ה ניסן תשע"ו

ברור פירוש עצה מליקוטי עצות


הרב ש. יוסף וייצן

שאלה:
בס"ד

מובא בליקוטי עצות בעיניין "ברית":
"
ד. עצות הצדיקים האמיתיים ותלמידיהם הם בחינת תיקון הברית ולהפך עצות החולקים והמונעים המדברים חלקלקות להסית ולהדיח מנקודת האמת הם בחינת פגם הברית כי
העצות שמקבלים מהאדם הם בחינת טיפי השכל על כן מי שפגם בבריתו צריך לשמור עצמו מהעצות ההפוכות של החולקים על האמת כדי--- שלא יאבד עולמו כרגע חס ושלום.---
"
המשפט "כדי שלא יאבד עולמו כרגע" לא מובן לי.
אקדים לומר שמאוד מחזקים כל הדברים של רבנו שאין ייאוש בעולם כלל, ושאין מחשבה טובה נאבדת, ושירידה תכלית עלייה וכו’...
ואני יכול להגיד שעל כן גם אם נופלים חלילה הדברים מעודדים אותי "לקום" ולא ליפול לעצבות העלולה להביא לייאוש.
אך המשפט הנ"ל לצערי פגע לי באמונה בדברים שכתבתי לפני כן.לא הבנתי למה הרב השתמש דווקא במילים אלו. לכאורה האם פירוש המשפט הוא ש:
כן יש ייאוש ולכן אפשר לאבד את העולם כרגע במצבים מסויימים כמו במצב כזה?
וכן האם הפירוש שכל מה שאדם פעל ועשה וחסף לעבוד את ה’ - את הכל האדם יכול לאבד "כרגע"?

הספק בפירוש הדברים מאוד העציב אותי.לכן אשמח שהרב יפרש ויבאר היטב היטב את הכוונה במשפט הנ"ל. למה רבנו השתמש בתיאור הדי מזעזע עצמות הזה - "יאבד עולמו כרגע".
תודה רבה!

תשובה:
שלום רב
איני מומחה בתורות של הרב נחמן. כדאי לשאול את המומחים לכך. אני היתי מבאר שכל רגע מהחיים הינו עולם מלא. את הרכע הזה שמקפל בתוכו עולם שלם האדם מאבד כרגע. אולם גם אבידה גדולה זו בתשובה שלמה יכולה להגאל בבחינת לבל ידח ממנו נידח.
כל טוב


ברצוני לשאול שאלה בהמשך לתשובה זו





את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il