בית המדרש
  • מדורים
  • חמדת ימים
  • שו"ת "במראה הבזק"
קטגוריה משנית
undefined
מלמו, שבדיה Malemo, Sweden
שבט, ה'תשנ"ז

הספד על מי שחי ללא קבלת עול מצוות

שאלה
כאן בקהילה נהוג לומר הספד גם על מי שחי כל ימיו ללא קבלת עול מצוות. האם אין כאן חשש שמא בזאת יגרמו רעה גם למספיד וגם לנפטר ח"ו, כמובא במקורותינו?

תשובה
יש להספיד כל יהודי ולהזכיר את מידותיו הטובות . וגם אפשר להוסיף קצת מעבר לכך . ובכל מקרה אפשר לדבר על חיי האדם וסופו כדי שהחי יתן אל לבו .
סרטונים קצרים מיוחדים
שיעורים פופולריים
שיעורים פופולריים
שיעורים חדשים
שיעורים חדשים
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il