142 שיעורים
![undefined](/images/rabanim/Yvasertail.jpg)
חיוב מזונות בהגעת זמן הנישואין
כתובות דף ב ע"א
כתובות דף ב ע"א
הרב יאיר וסרטיל | תמוז תשפ"ד
![undefined](/images/rabanim/Yvasertail.jpg)
תקנת נישואין ביום רביעי
כתובות דף ב ע"א
כתובות דף ב ע"א
הרב יאיר וסרטיל | תמוז תשפ"ד
![undefined](/images/rabanim/Yvasertail.jpg)
אונס בגיטין
כתובות ב ע"ב
כתובות ב ע"ב
הרב יאיר וסרטיל | סיון תשע"ח
![undefined](/images/rabanim/Yvasertail.jpg)
ביאת גוי
כתובות דף ג ע"ב
כתובות דף ג ע"ב
הרב יאיר וסרטיל | סיון תשע"ח
![undefined](/images/rabanim/Yvasertail.jpg)
קרקע עולם; מצוות שבגוף ומצוות שבכח
כתובות דף ג ע"ב; סנהדרין דף עד ע"א
כתובות דף ג ע"ב; סנהדרין דף עד ע"א
הרב יאיר וסרטיל | סיוון תשע"ח
![undefined](/images/rabanim/Yvasertail.jpg)
הפקעת קידושין
כתובות ג ע"א
כתובות ג ע"א
הרב יאיר וסרטיל | סיון תשע"ח
הליכה בפיקוח נפש אחר הרוב
כתובות טו:
יש מחלוקת אם מצילים אדם שהוא רוב גוי, הרמב"ם אומר שלא מצילים. ע"פ הרמב"ם הולכים בפיקוח נפש אחר הרוב? מה יהיה דין אדם גוסס שרוב גוססים למיתה. חתם סופר למה מותר למול והרי יש שמתים. הדיון על ניתוחי מתים
הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א | י"א אדר א' תשפד
ההוא ארוס וארוסתו
כתובות יג:
הגמ' מדברת על מקרה של ארוסה מעוברת, היא ודאי עברה איסור, הגמ' אומרת שלא אסורה לבעלה משום שהוא מודה ועוד שהלכה כרבן גמליאל מחלוקות הראשונים איך להבין את ''ועוד'' דין ''יכיר''
הרב חיים כץ | כ' שבט תשפ"ד
ברכת המצוות עובר לעשייתן
כתובות ג:
הרמב"ם אומר שברכת האירוסין היא ברכת המצוות ולכן צריך לברך לפניה וא"א אחריה דעת הראב"ד שאפשר וצריך לברך אח"כ שמא האישה לא תרצה להתחתן, הרמ"ך אומר את זה בכל מקרה שבו המצווה תלויה בבן אדם אחר מקור מהגמרא לדברי הרמב"ם שא"א לברך אחרי, הגמ' מסבירה שזה תלוי בכך שהברכה דרבנן הרא"ש מביא חכם שאומר שברכה מעכבת בשחיטה הסבר החכם הוא בירושלמי שאומר שברכות דאורייתא שני אפשרויות לטעם ברכת המצוות והסבר מחלוקת הרמב"ם והראב"ד
הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א | ז' טבת תשפד
פיקוח נפש בהנאת עצמן
כתובות ג:
ראינו כבר שני תירוצים לשאלה למה "לדרוש להו דאונס שרי" הרי מדובר בגילוי עריות, המאור מביא תירוץ נוסף, גילוי דעריות מותר במקרה שהגוי עושה להנאת עצמו, הרמב"ן חולק. הנאת עצמן שמותרת בע"ז זה כשהגוי נהנה שהיהודי מכבד אותו ולא שנהנה מעצם הע"ז. הבנת לפני עור. כל יהרג ואל יעבור נובע מחילול ה'
הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א | כ"ב כסלו תשפד
![undefined](/images/rabanim/Yvasertail.jpg)
פסול מפי כתבם – גדר שטר ועדות בכתב
בבא בתרא מ ע"א; כתובות כ ע"א
בבא בתרא מ ע"א; כתובות כ ע"א
הרב יאיר וסרטיל | סיון תשע"ח
![undefined](/images/rabanim/printAnonimusImgRav.jpg)
איך לסיים את ברכת האירוסין?
כתובות דף ז
כתובות דף ז
הרב עקיבא כהנא | תמוז תשפ"ב
![undefined](/images/rabanim/Yvasertail.jpg)
מודה בשטר שכתבו
כתובות דף יט ע"א; בבא מציעא דף ז ע"א
הטעם שלרשב"ג אינו נאמן במיגו; האם יש ערך לשטר שאינו מקויים? חידוש הגרי"ז שכוחו של שטר חוב אינו נובע מחזקת "שטרך בידי מאי בעי?" אלא מהסכם של שני הצדדים.
הרב יאיר וסרטיל | שבט תשע"ה
![undefined](/images/rabanim/Yvasertail.jpg)
טענת ברי לי בספק איסור
כתובות דף כב ע"ב
כתובות דף כב ע"ב
הרב יאיר וסרטיל | סיון תשע"ח
![undefined](/images/rabanim/Yvasertail.jpg)
תרי ותרי
כתובות דף יט ע"ב; יבמות דף לא ע"א
כתובות דף יט ע"ב; יבמות דף לא ע"א
הרב יאיר וסרטיל | סיון תשע"ח
![undefined](/images/rabanim/Yvasertail.jpg)
שיעבודא דרבי נתן
כתובות יט ע"א
כתובות יט ע"א
הרב יאיר וסרטיל | סיון תשע"ח
![undefined](/images/rabanim/Yvasertail.jpg)
אנוסים היינו מחמת ממון – פלגינן דיבורא ופלגינן נאמנות
כתובות דף יח ע"ב
כתובות דף יח ע"ב
הרב יאיר וסרטיל | סיון תשע"ח
![undefined](/images/rabanim/Yvasertail.jpg)
אנוסים היינו מחמת נפשות
כתובות דף יח ע"ב
כתובות דף יח ע"ב
הרב יאיר וסרטיל | סיון תשע"ח
![undefined](/images/rabanim/Yvasertail.jpg)
רובא דאיתא קמן ורובא דליתא קמן
כתובות דף טו ע"א; חולין דף יא ע"א
כתובות דף טו ע"א; חולין דף יא ע"א
הרב יאיר וסרטיל | סיון תשע"ח
![undefined](/images/rabanim/Yvasertail.jpg)