בית המדרש

  • שונות
לחץ להקדשת שיעור זה

לימוד השיעור מוקדש לעילוי נשמת

רחל בת יקוט

חגורות-בטיחות רוחניות

undefined

הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א

כ"ו בטבת ה'תשנ"ה
2 דק' קריאה
אם אינך רוצה שבנך ייתפס, חס-ושלום, לאיזו כת מיסטית של עובדי עבודה-זרה מהמזרח הרחוק, שלא יהיה חשוף להשפעות מיסיונריות נוצריות, אל תטשטש את זהותך היהודית, אל תותיר חלל ריק בחינוך, אל תפסח על שתי הסעיפים. כולנו חוגרים חגורות-בטיחות, כדי שאחד מאלף ינצל בזכותן מתאונת-דרכים. באותה מידה צריך לחגור חגורות-בטיחות רוחניות, כדי שלאחד מאלף לא תהיה, חס-ושלום, תאונה רוחנית והוא יפול ברשת זרה של נצרות או עבודה-זרה אחרת.
אחד הסימפטומים לחלל הרוחני המסוכן, הוא היחס לחגיהם של הנוצרים, יחס המעיד על בורות וטישטוש זהות. הרי תמצית תמציתה של הנצרות, היא מלחמה בקיומו הייחודי של עם ישראל! הנצרות טוענת, שהיא היורשת של עם ישראל, וממשיכה את ייעודו הרוחני. אבל מכיון שאי-אפשר לרשת עם חי, נלחמת הנצרות בכל הדורות בקיומו של עם ישראל, ומייעדת לו חיי מרורים וייסורים, על זה שהוא כופר בנצרות ועומד על זכותו להמשיך את קיומו וייחודו. נהרות של דם יהודי שפכו הנוצרים, והשנאה האידיאולוגית הנוצרית לעם ישראל לא פגה עד היום הזה. המדינות הנוצריות כולן, לא מכירות בירושלים כבירת ישראל. כולן עושות יד אחת עם הערבים המוסלמים להחליש את אחיזתנו בעיר קדשנו העתיקה ובארץ-ישראל כולה, המולדת הקטנה והיחידה שלנו, ואין זה משנה אם הם מחבלים באחיזתנו בירושלים בגלוי או בסתר. זה לא משנה אם השנאה האידיאולוגית כבושה ועטופה בטענות פוליטיות ומוסריות. העובדה היא, שהנוצרים ומדינותיהם רואים בעין רעה את תחייתנו ואת שובנו לארץ קודשנו ולירושלים אל בית-מקדשנו.
איך יתכן אפוא, שיהודים בארץ-ישראל ישתתפו בחגיגות של חגי הנוצרים? הרי מהותם של חגים אלה היא אנטי-יהודית. אין זה, כי אם תוצאה של התרוקנות מערכים יהודיים, של טשטוש זהות מסוכנת. אי-אפשר להשאיר חלל ריק, ואם לא ממלאים אותו בתוכן יהודי עמוק, בהכרח שהנפש תחפש לה תוכן חלופי, והיא תחל לזנות אחרי אלילים. אין אפשרות לשמר מצב ביניים של כפירה וריקנות מערכים עליונים. טבע הנפש הוא לרצות בשאיפות עליונות, ובאין שאיפות כאלה, אפשר אולי לנסות להסיח את הדעת בבילויים ובתענוגות ולהשכיח את תחושת החסרון וחוסר הסיפוק, אבל זה לא יחזיק מעמד לאורך זמן, כי טבע הנפש לא ימצא בזה מרגוע. לנפש דרושה מטרה עליונה, נשגבה, וכאשר החינוך יוצר נוגדנים נגד אמונת ישראל, חס-ושלום, הלב מחפש מטרות זרות נוכריות.
יש לקרוא אפוא לכל יהודי, שיש לו רגש של כבוד לעמו, שאיכפת לו, לא להשתתף בחגיגות ראש השנה הנוצרי. גם אם קנית בטעות כרטיס, חזור בך. אם אתה רוצה שבנך לא ייתפס לאיזה כת משיחית נוצרית או כת מיסטית של עובדי עבודה-זרה מהמזרח הרחוק, חגור חגורת-בטיחות רוחנית. אל תאמר: 'לי זה לא יקרה‎!' חגורת-בטיחות רוחנית היא כבוד לאומי, חינוך לערכים יהודיים, ביטחון עצמי יהודי. זו הדרך היחידה למנוע את נפילת הבן לרשת זרה, חס-ושלום. יש לא מעט משפחות שילדיהן נמצאים בסיכון גבוה יחסית, של פסיחה על שתי הסעיפים, וזה הזמן לעצור ולחגור את חגורות-הבטיחות הרוחניות.
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il