3340 שיעורים
תענית בעת מלחמה
חשוב מאוד בצומות הללו שחלים בעת מלחמה לכוון על המלחמה ועל החיילים. להתפלל שכל הרשעה כולה כעשן תכלה. להתפלל על החטופים שישובו לשלום, מתוך בריאות גוף ונפש. להתפלל לרפואת החיילים הפצועים. להתפלל שה' ינחם את האלמנות, היתומים וההורים השכולים. להתפלל על כך שמתוך המלחמה הזאת יצמחו ישועות לעם ישראל
הרב שמואל אליהו | יח תמוז תשפ"ד
לשוב ליסודות
המלחמה הנוכחית מחייבת אותנו לשוב לעמדה היסודית שארץ ישראל ניתנה לעם ישראל מאת ה' , עלינו להבהיר לעולם כי אין מדובר בסכסוך שכנים בלבד אלא במלחמה של האסלאם נגד עם ישראל ותורתו ,ברכת כוהנים, כמו שאר הברכות שבתורה, יסודה שנזכה להצלחה ולברכה בדרך הטבע
הרב אליעזר מלמד | סיון תשפ"ד
חילופי שבויים
כאשר משלמים על השבויים מחיר מופקע, מסכנים את הציבור כולו ,זה מה שקרה לנו בעקבות העסקה המופקרת של גלעד שליט * אם בני משפחות החטופים ותומכיהם היו נמנעים מהפגנות ומכל ביטוי תקשורתי, צה"ל כבר היה מצליח לשבור יותר את רוח האויב , למרות הרגישות הרבה למשפחות החטופים, בעת מלחמה צריכים להתאזר בגבורה עד הניצחון
הרב אליעזר מלמד | ניסן תשפ"ד
![undefined](/images/rabanim/printAnonimusImgRav.jpg)
מזמור לתודה
הסידור המהיר | ו' ניסן תשפ"ד
![undefined](/images/rabanim/printAnonimusImgRav.jpg)
האם להכנס לסכנה בכדי להציל
א.גדר מצוות 'לא תעמוד על דם רעך', ב.להכנס לסכנה בכדי להציל , ג. לסכן אבר עבור הצלת נפשות ד. ראיות מש"ס הבבלי, ה. צוות רפאי, מאבטח, לוחמי האש – מחויבים להסתכן, ו.בעת מלחמה – מחויב להסתכן להצלת רבים – מחוייב להסתכן.
הרב אבישי נתן מייטליס | אדר א תשפ"ד
![undefined](/images/rabanim/rvasertail.jpg)
במעלות קדושים
בתקופה זו התעוררתי לעסוק במעלת הנופלים, וככל שהעמקתי בסוגיה זו נוכחתי להבין מה גדולה הזכות שנפלה בחלקי. יהיו נא הדברים לעילוי נשמת הקדושים הי"ד ולזכרם הטהור.
הרב רפאל וסרטיל | אדר א תשפ"ד
![undefined](/images/rabanim/printAnonimusImgRav.jpg)
תיקון עולם
הציפייה להדחתו של בעל תפקיד שכשל מיד עם תום המלחמה היא טבעית ואף הכרחית, אך מורכבת משלל היבטים הכוללים תיקון עומק של הכלל והפרט מתוך שאיפה ליצור עתיד טוב ומתוקן יותר.
הרב עזריאל אריאל | שבט תשפ"ד
![undefined](/images/rabanim/printAnonimusImgRav.jpg)
שחרור חטופים במלחמה
עם כינונה של מדינת ישראל נוספה שכבת התייחסות המעבירה את מצוות פדיון שבויים ממצווה העוסקת ברווחתו של השבוי בלבד לפדיון שבויים כחלק מדיני המלחמה. המקרה שבו אנו עוסקים הוא חטיפת שבויים כאקט מלחמתי המהווה חלק מהלחימה עצמה. העיסוק בחטיפה ככזאת יוצר המשגה מחודשת של הסוגיה ומעבר מהלכות צדקה לדיני מלחמה.
הרב יאיר קרטמן | שבט תשפ"ד
![undefined](/images/rabanim/printAnonimusImgRav.jpg)
הצורך בקבלת מצוות בגיור קטן
רבנים שונים | טבת תשפ"ד
כיצד מתפייסים?
בדומה למסע חייו של יוסף הצדיק, הדרך של הציונות הדתית להנהגת המדינה איננה בהלקאה עצמית, חרטה על העבר וניסיונות כושלים להתאחד עם אלו המתנכלים אליה ללא הרף – אלא בהגברת להט האמונה שתסחוף אחריה את רוב עם ישראל.
הרב אברהם וסרמן | טבת תשפ"ד
![undefined](/images/rabanim/printAnonimusImgRav.jpg)
מוסר יהודי עם קור רוח
בתווך שבין המוסר הנוצרי־מערבי המעוות לבין הנורמות המופקרות של חמאס, נמצא המוסר היהודי שחיילי צה"ל נדרשים לפעול על פיו. גם מלחמת מצווה נתונה תחת הגבלות שאינן מפקיעות את גבולות המוסר, ומאידך מגדירה את המערכה למלחמה בין שני עמים באופן שמייתר את ההגדרה 'חפים מפשע' כלפי אזרחי האויב שאינם משתתפים בלחימה באופן פעיל.
הרב עזריאל אריאל | טבת תשפ"ד
![undefined](/images/rabanim/printAnonimusImgRav.jpg)
העם היושב על הכלים
לאחר מלחמת צקלג חקק דוד המלך נוסחה תקדימית לחלוקת השלל שווה בשווה בין היוצאים למלחמה ובין היושבים על הכלים בעורף. גם בימינו צריך להחיל את חוק ההשוואה בין החזית והעורף, שבו יקיימו שגרת חיים מאוזנת תוך תמיכה מלאה באנשי המלחמה.
הרב יהודה ברנדס | כסליו תשפ"ד
עשיית המלחמות מתוך חוסר הזדהות פנימית
אורות המלחמה, סעיף ג'
חלק מתיקון הגלות הוא שנבסס ממלכה מתוקנת, שבה המלחמות לא נעשות עם חשק ואהבת המלחמה, אלא מתוך הכרח, כמו דוד המלך, עדינו העצני.
הרב ש. יוסף וייצן | ו' כסלו תשפ"ד
התפכחנו, חלקית
לצד המתפכחים הרבים, עדיין יש מי שמדברים על הפרדה בין חמאס לבין הרשות הפלשתינית. התנ"ך מספר לנו את קורות חייו של ירמיהו, כדי ללמדנו שאין די בכך שהעובדות מצדיקות את השקפת העולם שלנו. הדבקים באידאולוגיה בעייתית אינם מוכנים לתת לעובדות לבלבל אותם. זה הזמן להוביל מהלך הצלה לאומי.
הרב אברהם וסרמן | כסליו תשפ"ד
![undefined](/images/rabanim/printAnonimusImgRav.jpg)
שיבת היוצאים למטרות הצלה בשבת
חלק ב'
חלק ב'
הרב בצלאל דניאל | כסליו תשפ"ד
![undefined](/images/rabanim/printAnonimusImgRav.jpg)
מעבירין את רוע הגזרה
מאז שבננו דניאל נעדר, יחד עם מאות נעדרים וחטופים בלחימה ביום הראשון, חווינו חיבוק של תפילות מקרב לב מכל העולם כולו: ממשפחה קרובה ורחוקה, מכל קהילתנו ביד בנימין ומאלפי יהודים בכל העולם – בהם רבים שאיננו מכירים.
דורון פרץ | חשוון תשפ"ד
![undefined](/images/rabanim/printAnonimusImgRav.jpg)
והורשתם
התורה מצווה אותנו לגרש את כל יושבי הארץ, ואף מזהירה אותנו מה יקרה אם לא נקיים זאת. לא מדובר בעונש משמיים, אלא בתוצאה טבעית של סבל מהאויבים שהשארנו כאן. גם כשיש כאן שקט, הם אינם שוקטים על השמרים ומתכננים את הטבח הבא. הפתרון היחיד הוא להוריש אותם מפנינו.
הרב מאיר גולדמינץ | חשוון תשפ"ד
עם שליט ונדיב
לצד האתגרים הביטחוניים מצפון ומדרום, עומד לפתחנו גם אתגר ביטחוני מצד ערביי ישראל. תנאי בסיסי לגר תושב שעליו אין לוותר בשום אופן הוא שיקבל על עצמו להיות נתין שלנו, לכן יש למנוע כל מעמד אוטונומי ומינהל עצמאי לנוכרים בארץ ישראל.
הרב אברהם וסרמן | חשוון תשפ"ד
גרש את בן האמה
שרה אימנו עינתה את הגר וייסרה אותה כדי להעמידה במקומה, רק כשהבינה שאין יותר סיכוי שהגר וישמעאל ילכו בדרכם ביקשה לגרשם , הגזרה האלוקית לגרש את האמה ואת בנה היא גם כאשר הדבר אינו נעים, ככל שתרמנו לשגשוגם של שכנינו הערבים בני ישמעאל - מלחמתם בנו גברה , מוטלת עלינו המצווה לבחון האם וכיצד ניתן לעודד את הגירתם של אויבינו מארצנו , אם לא נצליח להוציא את אויבינו מכל רחבי ארצנו, נצטרך לסבול
הרב אליעזר מלמד | חשוון תשפ"ד
![undefined](/images/rabanim/sabato.jpg)